Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Telegraaf op tabloid: een vlucht vooruit?

10okt 201417:48
  • Media
  • 38219 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenOnlineMediaPrintMediastrategieJournalistiek

weblog Hè hè, eindelijk is ook De Telegraaf overgestapt op een kleiner formaat. De enige échte tabloid van Nederland eindelijk op tabloid, het werd tijd. “Geweldig dat de concurrentie kleiner wordt”, grapt Het Parool, dat tien jaar geleden al overstapte. Goed voor een oplage-boost, al waarschuwt krantkenner Piet Bakker dat zulk effect doorgaans tijdelijk van aard is.

Triodos wint goud bij Effie Awards 2014

7okt 201422:57
  • Bureaus
  • 34778 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameEffectStrategieBekroningenCampagnesAward

nieuws Triodos Bank is de grote winaar geworden bij de uitreiking van de Effie Awards 2014. De duurzame bank won samen met reclamebureau Dawn de enige Gouden Effie van de avond. Daarnaast werd er vier keer zilver uitgereikt en negen keer brons.

Mediacolumn: Wie stalkt John de Mol?

4okt 201413:12
  • Media
  • 21683 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekTelevisieMediaMakers

weblog Daar sta je dan met je mond vol tanden, als vaktitel over reclame, marketing en media. Dagelijks breng je het belangrijkste vaknieuws over media, maar waar heeft de hele branche het over? Over Opsporing Verzocht, over afgeleverde taartdozen, over de afpersing van John en Linda de Mol. Nieuws, jazeker. Maar vaknieuws? Niet helemaal. Ik neem tenminste aan dat marketeers hun mediastrategie nu niet ineens gaan aanpassen vanwege de bedreigingen aan het adres van de topman van Talpa, bedenker van Utopia en aandeelhouder van SBS Broadcasting. Maar we hebben het er wel allemaal over. Logisch.

Marketeer van de Week: Adrie Risseeuw (Wessanen) over nieuwe strategische campagne van Zonnatura

27sep 201400:30
  • Bureaus
  • 32751 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewFoodMarketingCampagnes

nieuws Zonnatura startte vorige week een grootschalige campagne onder het motto: ‘Wat is er met ons eten gebeurd?’ Het Wessanen-merk wil zich hiermee verbreden van het natuurvoedingsvak naar een breed publiek dat zich bewust is van gezonde voeding. MarketingTribune greep de campagne aan voor een interview met marketingmanager Adrie Risseeuw van Zonnatura. ‘De consument is lost, heeft zijn vertrouwen in de voedingsindustrie verloren.’

Nieuwe Reaal-campagne van Etcetera zet in op genieten, niet op humor of angst

26sep 201410:32
  • Bureaus
  • 40653 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameCampagnesCommercialsWebsite

nieuws Niet inspelen op angst, geen oeps-momentjes, geen ‘foutje bedankt’-grap aan het eind van de commercial. Verzekeraar Reaal doet het helemaal anders in zijn nieuwe campagne ‘Leef je leven’. Directeur marketing Claire Dussenbroek: ‘Waar andere verzekeringsreclame echt focust op wat en hoe, zitten wij heel erg op het waarom.’ Het heeft een campagne opgeleverd die sterk afwijkt van wat de concurrentie doet.

Blendle scoort 2.500 gebruikers via NU.nl

10sep 201415:06
  • Media
  • 33354 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineMediaJournalistiekVerdienmodellen

nieuws Het experiment van NU.nl om onder artikelen links naar betaalsite Blendle aan te bieden, hebben in twee maanden tijd 2.500 geregistreerde gebruikers voor die dienst opgeleverd. In totaal werd er een half miljoen keer op de Blendle-linkjes geklikt, gemiddeld zo'n 10.000 tot 15.000 kliks per dag. Sanoma overweegt om vaker third-party content te gaan aanbieden op NU.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen