Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

BrandLIVE: kijkje in real-time cockpit van DigitasLBi

1aug 201415:35
  • Bureaus
  • 43985 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaContentInnovatieStrategie

nieuws BrandLIVE is het antwoord van het grote interactieve bureau DigitasLBi op de vele nieuwe partijen die zich focussen op content- en social media-campagnes. Deze zogenaamde ‘real-time marketing-cockpit’ bovenin het Nederlandse hoofdkantoor in Amsterdam moet social en content-strategieën gaan opleveren die direct creatief kunnen worden ingevuld. Formule 1-coureur Simona de Silvestro was de startklant en sinds vorige week werkt Digitas LBi ook vanuit BrandLIVE voor een belangrijke verzekeraar: Centraal Beheer Achmea. MarketingTribune nam een kijkje in de cockpit.

Lingo stopt bij Publieke Omroep. Who's next?

31jul 201409:15
  • Media
  • 17445 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersConceptKijkcijfersTelevisie

nieuws De Publieke Omroep stopt met Lingo. De spelshow is eind september voor het laatst te zien op Nederland 2. Mogelijk komt er volgend jaar een zomereditie. LIngo is niet het enige slachtoffer van de jaarlijkse reorganisatie van de NPO-netten. Welke programma's verdwijnen nog meer?

Sturm en Dorrestein starten Het Bureau Van Waarden

15jul 201414:29
  • Bureaus
  • 31915 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • NieuwkomersCreatieZakelijkReclame

nieuws Het Bureau Van Waarden is de naam van een nieuw crossmediaal marcombureau in Apeldoorn, opgericht door Patrick Dorrestein (voormalig creatief directeur van onder meer Grey Amsterdam en IceMedia) en positioneringsadviseur Ralph Sturm, voormalig directeur van communicatiebureau Amazing. ‘We willen de regionale middelmaat ontstijgen en écht toegevoegde waarde leveren.’

[Marketeer van de Week] Henriette van Swinderen over haar vertrek bij T-Mobile: 'Merken bouwen is kicken'

11jul 201420:30
  • Media
  • 45144 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieMerkenInterviewCampagnes

nieuws Altijd samen. Met die campagne zette Henriette van Swinderen het merk T-Mobile drie jaar geleden onderscheidend anders op de kaart. Toch blijven merk en marketeer zelf niet altijd samen: Van Swinderen is officieel per 1 juni gestopt bij het telecombedrijf. Alle reden dus voor een interview met MarketingTribune: over het succes van T-Mobile en haar eigen toekomst. 'Als een rigoureuze verschuiving van het merkbeleid lukt is dat niet alleen een zakelijk succes, maar het geeft ook echt een kick.'

Interview met Chris Alders over zijn transfer van Fitzroy naar DigitasLBi Dubai: 'Het is hier 40 graden!'

7jul 201409:09
  • Bureaus
  • 27723 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMobileStrategieInterview

nieuws Je zou het dé zomer-transfer kunnen noemen: Chris Alders, strategy director van Fitzroy Amsterdam, maakte deze week een onverwachte overstap naar DigitasLBi in Dubai. Daar is hij per 1 juli Head of Strategy Middle East & North Africa. Alle reden dus voor MarketingTribune om een interview te doen met deze kersverse inwoner van Dubai. 'Innovatie is niet het sterkste punt van de Nederlandse reclame-industrie.'

Rijksmuseum wint Welcom Communicatie Award

3jul 201416:14
  • Media
  • 30982 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PRMediastrategieAwardsCommunicatie

nieuws De PR-campagne rond de heropening van het Rijksmuseum is bekroond met de Welcom Amsterdamse Communicatie Award 2014. Juryvoorzitter en emeritus hoogleraar Betteke van Ruler reikte de prijs woensdagavond uit in het Amsterdamse café Dvars. De publieksprijs ging naar het educatieve evenement De Langste Gracht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen