Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Journalistieke ondernemers gezocht!

9aug 201400:01
  • Media
  • 38440 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineJournalistiekVerdienmodellenContent

weblog Het gaat slecht met de journalistieke arbeidsmarkt, zo bevestigen recente cijfers van het UWV en de Kamer van Koophandel. Er zijn steeds meer werkzoekende journalisten en tegelijk neemt verrassend genoeg ook nog eens het aantal freelancers af. Valt het tij nog te keren? Jazeker, voor de nieuwste lichting journalistieke ondernemers liggen er zeker nog volop kansen. Het NK Kioskverkoop wordt een eerste testcase.

Manager partnerships John Olivieira verlaat Sanoma

8aug 201414:49
  • Media
  • 46541 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Branded contentPartnershipPersonaliaMedia

nieuws John Olivieira, manager marketing partnerhips van Sanoma Netherlands, gaat het mediaconcern na vijf jaar verlaten. Nu de branded content-afdeling is opgebouwd, vindt hij het tijd om iets anders te gaan doen. Olivieira gaat voor zichzelf beginnen.

Tina Turner in Swisscom-film van Johan Kramer

7aug 201400:03
  • Bureaus
  • 29940 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatiePrivacyCampagnesCommercials

nieuws Triviantvraag: in welk land woont Tina Turner? De oplettende lezer weet al jaren dat dit Zwitserland is. Sterker nog: sinds vorig jaar heeft de beroemde popzangeres zelfs een Zwitsers paspoort. Best logisch dus om haar te vragen voor een commercial voor Swisscom. Reclamebureau Heimat kreeg haar zo ver en zette haar oog in oog met regisseur Johan Kramer. En dan hoor je de rockdiva ineens zeggen: ‘iO, die Kommunikations-App von Schweizern für Schweizer.’

Controverse in India om Airtel-commercial 'The Boss'

6aug 201409:57
  • Bureaus
  • 19301 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesCommercialsReclameMaatschappij

nieuws In India is veel ophef ontstaan over een tv-commercial van telecomaanbieder Airtel, waarin de rol van de vrouw in het bedrijfsleven en het huishouden centraal staat.

[Radiocijfers] Marktleider Radio 538 groeit door

5aug 201412:38
  • Media
  • 23021 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • RadioBereikReclameOnderzoek

nieuws Radio 538 heeft in mei en juni zijn marktaandeel vergroot en daarmee zijn koppositie in het Nederlandse radiolandschap versterkt. Met 11,5% (dat was een maand eerder 10,9%) blijft 538 de publieke concurrent 3FM (10,5%, licht gestegen) overtuigend voor. Ook in de strijd om het weekbereik is 538 koploper, nipt voor Sky Radio.

Ernst-Jan Smids (Jump Communicatie) over Rotterdamse hah-krant van Coca-Cola

1aug 201417:48
  • Bureaus
  • 41907 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenConceptenStorytellingPrint

nieuws Deze week verscheen er een opmerkelijke huis-aan-huiskrant in Rotterdam: een eenmalige krant van Coca-Cola. Jump Communicatie opperde dit nog niet eerder door de frisdrankgigant ingezette medium op het Rotterdamse hoofdkantoor en kreeg prompt de opdracht. ‘Het meest geliefde merk ter wereld komt op deze manier écht dichterbij de klant.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen