Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

McDonald's zet in op online reputatiegroei

16mei 201414:10
  • Media
  • 35940 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenSocial mediaMarketingFood

nieuws Weinig bedrijven roepen zulke wisselende reacties op als fastfoodreus McDonald's, met name via social media. Reputatiemanagement is dus cruciaal, vertelde director corporate communications Debbie de Wagenaar van McDonald's deze week op het Cross Media Congres in Amsterdam. 'Onze uitdaging is om direct te reageren. Als je 15.000 vragen per jaar krijgt, kom je daar niet mee weg.'

Ton Rozestraten: 'RTL Nederland wil 40 procent omzet halen uit consumer experience'

15mei 201415:28
  • Media
  • 37757 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenE-commerceTelevisieMedia

nieuws RTL Nederland wil 40% van zijn omzet gaan verdienen aan consumer experience, oftewel: aan premium diensten. Deze opmerkelijke uitspraak deed CCO Ton Rozestraten woensdag tijdens het Cross Media Congres. Omroepbedrijven als RTL voelen de druk van betaaldiensten als Netflix. RTL anticipeerde hier al op door Videoland over te nemen. Maar dat betaal-tv zo belangrijk gaat worden voor RTL is nieuw.

[Cross Media Congres] Pim van der Feltz (Google): 'Advertising en content koppelen is de uitdaging'

14mei 201417:49
  • Media
  • 27723 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieZoekmachineOnlineZakelijk

nieuws Google is groot, maar ziet nog altijd uitdagingen. Dat maakte Pim van der Feltz, directeur van Google Nederland, duidelijk als openingsspreker van het Cross Media Congres vandaag. Advertising en content koppelen, nog beter sturen op Big Data en natuurlijk het uitbouwen van Google Now. Ook reageerde hij op de rechterlijke uitspraak die het Europese Hof gisteren deed in het nadeel van Google.

Brian Hirman: 'Afrika is trendsetter in mobiel betalen'

14mei 201415:38
  • Bureaus
  • 19738 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkMobileStrategie

nieuws Een vreemde eend in de bijt van het Cross Media Congres, waar MarketingTribune vandaag livebloggend verslag van doet, was misschien toch wel Brian Hirman. Niet omdat hij een grote onbekende zou zijn (allerminst!), maar vanwege de interactieve markt waar hij zich op heeft gestort: Afrika. Daar denkt men echter crossmedialer dan wij in Europa vaak denken.

Suzanne Ekel: 'Corporate storytelling doe je op Twitter'

14mei 201413:41
  • Media
  • 26473 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingSocial mediaOnlineContent

nieuws Twitter wordt steeds meer een medium van storytelling, ook voor bedrijven. Dat stelde Suzanne Ekel, head of marketing van Twitter Nederland, vandaag op het eerste Cross Media Congres in Amsterdam. 'Dat vergt wel een goede planning en creativiteit.'

Marjan Luit stopt als marketingmanager Grolsch

12mei 201414:20
  • Media
  • 25710 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenPersonaliaMarketing

nieuws Grolsch moet op zoek naar een nieuwe marketingmanager. Marjan Luit stopt na een dienstverband van acht jaar bij de bierbrouwer en gaat aan de slag als interim marketing- en mediamanager.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen