Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Media Lions: hoofdprijzen HBO, Starcom en Sweetie

18jun 201411:46
  • Media
  • 24877 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BekroningenCampagnesCannesMediabureau

nieuws De tweede prijzenavond zit er weer op in Cannes. Bij de Mobile, Media en Outdoor Lions ging de Grand Prix naar bureaus uit respectievelijk Brazilië, Peru en Australië. Starcom MediaVest werd Media Network of the Year, HBO-topman Richard Plepler werd mediapersoon van het jaar. Ook waren er weer Nederlandse winnaars: een gouden Media Lion voor Sweetie van Lemz, zilver en brons (Outdoor en Media) voor de Heineken-campagne ‘The Legendary Posters’ van Wieden+Kennedy en Starcom.

Cannes: Nederland staat 15 keer op shortlist Cyber Lions, Massive Music 8x bij Radio Lions

17jun 201411:53
  • Bureaus
  • 28522 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardBekroningenCannes

nieuws Het Cannes-circus gaat doorrr! Vanmorgen werden de nominaties bekend voor de Cyber Lions, de Radio Lions en de prijzen voor Design en Product Design. Nederland haalde in deze categorieën 19 keer de shortlist, waarbij Sweetie van Lemz wederom domineert, met zes vermeldingen voor de Cyber Lions.

Marketeer van de Week: Silvia Vervoort (Bison) over proefbehangen en digitale behanglijm

16jun 201414:09
  • Media
  • 24688 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieInterviewMarketingApps

nieuws Hoe maak je behanglijm eerder relevant in de customer journey? Met die vraag is Silvia Vervoort de afgelopen maanden aan de slag gegaan voor Bison. Het antwoord: de nieuwe app Wand&Klaar Proefbehangen. Hiermee kun je behang virtueel uitproberen. Dus geen grote behangboeken of kleine proefstukjes meer, maar lekker appen. Reden voor MarketingTribune om de hoogzwangere Senior Marketing Communication Specialist te interviewen voor onze rubriek Marketeer van de Week.

NLziet snapt het wel, PZC snapt het niet

13jun 201420:10
  • Media
  • 38232 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintTelevisieOnlineJournalistiek

weblog Het belangrijkste medianieuws van deze week is natuurlijk de presentatie van NLziet, de dienst waarmee de concurrenten RTL, SBS en NPO gezamenlijk tegen betaling video-on-demand gaan aanbieden. NLziet start op 1 juli en moet de concurrentiepositie van de traditionele tv-zenders ten opzichte van met name de digitale nieuwkomer Netflix verbeteren. Lastig is wel dat NLziet vooral Nederlandse producties aanbiedt, terwijl veel tv-liefhebbers digitaal naar buitenlandse series zoeken. Vanaf volgende maand merken we in hoeverre NLziet de concurrentie met de HBO’s en Netflixen van deze wereld aan kan gaan.

AdTraveller: gaat student Raoul Droog gesponsord naar Cannes?

11jun 201400:18
  • Bureaus
  • 24571 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewCannesReclame

nieuws Het reclamefestival in Cannes nadert met rasse schreden. Iedereen die ertoe doet in advertising is erbij, maar veel studenten en creatieve starters piekeren zich suf hoe ze die trip überhaupt kunnen betalen. Student Raoul Droog bedacht een list: via zijn website AdTraveller.com zoekt hij sponsors van het T-shirt dat hij het hele festival wil gaan dragen. Lukt dat crowdfunden een beetje?

Stripmakers verlaten De Bezige Bij voor Scratch

2jun 201409:31
  • Media
  • 29586 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersCreatiePrintGraphic

nieuws Wederom een leegloop bij een dochter van WPG Uitgevers: stripmakers verlaten massaal uitgeverij Oog & Blik, een imprint van De Bezige Bij. Hun ontslagen uitgever Hansje Joustra is een nieuwe uitgeverij gestart: Scratch Books. Investeerder Wiebe Mokken is directeur van Scratch, de invloedrijke tekenaar Joost Swarte is adviseur.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen