Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

AdTraveller: gaat student Raoul Droog gesponsord naar Cannes?

11jun 201400:18
  • Bureaus
  • 24581 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PromotieInterviewCannesReclame

nieuws Het reclamefestival in Cannes nadert met rasse schreden. Iedereen die ertoe doet in advertising is erbij, maar veel studenten en creatieve starters piekeren zich suf hoe ze die trip überhaupt kunnen betalen. Student Raoul Droog bedacht een list: via zijn website AdTraveller.com zoekt hij sponsors van het T-shirt dat hij het hele festival wil gaan dragen. Lukt dat crowdfunden een beetje?

Stripmakers verlaten De Bezige Bij voor Scratch

2jun 201409:31
  • Media
  • 29598 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MakersCreatiePrintGraphic

nieuws Wederom een leegloop bij een dochter van WPG Uitgevers: stripmakers verlaten massaal uitgeverij Oog & Blik, een imprint van De Bezige Bij. Hun ontslagen uitgever Hansje Joustra is een nieuwe uitgeverij gestart: Scratch Books. Investeerder Wiebe Mokken is directeur van Scratch, de invloedrijke tekenaar Joost Swarte is adviseur.

McDonald's zet in op online reputatiegroei

16mei 201414:10
  • Media
  • 36048 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FoodMarketingSocial mediaMerken

nieuws Weinig bedrijven roepen zulke wisselende reacties op als fastfoodreus McDonald's, met name via social media. Reputatiemanagement is dus cruciaal, vertelde director corporate communications Debbie de Wagenaar van McDonald's deze week op het Cross Media Congres in Amsterdam. 'Onze uitdaging is om direct te reageren. Als je 15.000 vragen per jaar krijgt, kom je daar niet mee weg.'

Ton Rozestraten: 'RTL Nederland wil 40 procent omzet halen uit consumer experience'

15mei 201415:28
  • Media
  • 37866 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaTelevisieE-commerceVerdienmodellen

nieuws RTL Nederland wil 40% van zijn omzet gaan verdienen aan consumer experience, oftewel: aan premium diensten. Deze opmerkelijke uitspraak deed CCO Ton Rozestraten woensdag tijdens het Cross Media Congres. Omroepbedrijven als RTL voelen de druk van betaaldiensten als Netflix. RTL anticipeerde hier al op door Videoland over te nemen. Maar dat betaal-tv zo belangrijk gaat worden voor RTL is nieuw.

[Cross Media Congres] Pim van der Feltz (Google): 'Advertising en content koppelen is de uitdaging'

14mei 201417:49
  • Media
  • 27870 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkOnlineZoekmachineStrategie

nieuws Google is groot, maar ziet nog altijd uitdagingen. Dat maakte Pim van der Feltz, directeur van Google Nederland, duidelijk als openingsspreker van het Cross Media Congres vandaag. Advertising en content koppelen, nog beter sturen op Big Data en natuurlijk het uitbouwen van Google Now. Ook reageerde hij op de rechterlijke uitspraak die het Europese Hof gisteren deed in het nadeel van Google.

Brian Hirman: 'Afrika is trendsetter in mobiel betalen'

14mei 201415:38
  • Bureaus
  • 19831 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MobileZakelijkStrategie

nieuws Een vreemde eend in de bijt van het Cross Media Congres, waar MarketingTribune vandaag livebloggend verslag van doet, was misschien toch wel Brian Hirman. Niet omdat hij een grote onbekende zou zijn (allerminst!), maar vanwege de interactieve markt waar hij zich op heeft gestort: Afrika. Daar denkt men echter crossmedialer dan wij in Europa vaak denken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen