Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Marketeer van de Week: vertrekkende Paul Geraeds over Europese strategie van Center Parcs

7feb 201418:21
  • Bureaus
  • 45779 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediastrategieMerkenInterviewMarketing

nieuws Center Parcs koos afgelopen week een nieuwe reclamebureau én een mediabureau voor al haar activiteiten in Europa. Centrale man in deze bureauselectie is marketingdirecteur Paul Geraeds, dus wilde MarketingTribune hem dolgraag spreken voor de rubriek Marketeer van de Week. Prompt vertelde hij ons brekend nieuws: Geraeds gaat Center Parcs verlaten! Toch staat hij graag nog even stil bij de bureau-oriëntatie, de Europese strategie én zijn eigen carrière. ‘Extern wil ik mensen en merken bij elkaar brengen. Intern doe ik dat met operatie en hoofdkantoor.’

Anti-campagnes tegen Poetin nemen toe

4feb 201410:17
  • Bureaus
  • 16358 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekCommercialsCampagnes

nieuws Met de Olympische Winterspelen in Sotsji op het punt van beginnen, neemt ook de druk van mensenrechtenorganisaties toe op het regime van gastheer Vladimir Poetin. De organisatie All Out vraagt specifiek aandacht voor homorechten, Amnesty International bepleit aandacht voor alle mensenrechten die nog altijd in Rusland worden geschonden.

Welke bedrijven tonen écht lef?

31jan 201412:52
  • Media
  • 16303 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieOnlineTelevisiePrint

weblog Is de crisis al bijna voorbij? Absoluut niet. Ook de mediawereld worstelt daar nog altijd mee. De oplossing is simpel: grijp de kansen die er zijn. Sommige ondernemers durven daadwerkelijk hun nek uit te steken, zo merk ik wekelijks weer als webredacteur van MarketingTribune. Ook in week 5 zijn er weer treffende voorbeelden hoe mediabedrijven zichzelf versterken, vernieuwen of heruitvinden. Leer van deze goede voorbeelden!

The Pirate Bay is terug (van nooit weg geweest)

28jan 201414:34
  • Media
  • 19326 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekMuziek

weblog Overwinning voor de vrijbuiters van The Pirate Bay: Ziggo en Xs4all hoeven de beruchte torrentsite niet langer te blokkeren. Dat oordeel velde het Haagse gerechtshof vandaag in hoger beroep. De blokkade is volgens de rechter ‘niet effectief’, want hij schrikt alleen mensen af die toch al weinig downloaden. Dat is een fikse tegenvaller voor de klagende partij, Stichting Brein, die op de koop toe ook nog eens de proceskosten van deze langlopende rechtszaak moeten betalen, à raison van 326.000 euro bedragen. Moeten we nu medelijden hebben met Stichting Brein?

Interview: Teun Gautier over zijn vertrek bij De Groene

22jan 201413:42
  • Media
  • 26249 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekOnlinePrint

nieuws Totaal onverwacht vertrok Teun Gautier vlak voor de jaarwisseling als directeur van uitgeverij De Groene Amsterdammer. Directe aanleiding was een vertrouwensbreuk nadat bekend werd dat Gautier geld had geleend aan Edwin de Roy van Zuydewijn voor een kritisch boek over zijn conflict met de overheid en het koningshuis. In een video-interview gaat Gautier nader in op zijn vertrek bij De Groene, maar ook op Het Nieuwe Uitgeven.

Marketeer van de Week: de nieuwe BVA-voorzitter Frenkel Denie over privacy en ambities

16jan 201416:01
  • Bureaus
  • 29793 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameMarketingAdvertisingInterview

nieuws Frenkel Denie werd afgelopen week verkozen tot voorzitter van de Bond voor Adverteerders (BVA). De marketingdirecteur van FrieslandCampina brak door met de Bavaria-jurkjes, maar is inmiddels uitgegroeid tot een ‘conceptuele doener’ met internationale ervaring. Over de ambities van de BVA zegt hij: ‘Met die privacydiscussie moeten we niet angstig maar wel verantwoordelijk om willen gaan.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen