Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Persgroep blijft overeind in HOI-cijfers dagbladen

7jan 201413:25
  • Media
  • 14882 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikPrint

nieuws Het is zwaar weer voor de dagbladsector, maar toch tonen de krantenoplages van HOI over het derde kwartaal van 2013 niet louter dalingen. De Persgroep scoort relatief het beste, met name dankzij de groei van digitale abonnementen.

NVVE voedt debat met online spots over zelfdoding

30dec 201312:01
  • Bureaus
  • 22481 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StichtingCommercialsCampagnes

nieuws Euthanasie is geen gemakkelijk onderwerp, maar toch wil de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde (NVVE) de maatschappelijke discussie over hulp bij zelfdoding aanwakkeren. Dat doet de vereniging nu met drie indringende online commercials.

Wie waren de winnaars van 2013?

28dec 201312:24
  • Media
  • 26949 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingPrintCampagnes

weblog Het aftellen is begonnen, 2014 nadert met rasse schreden. Hoog tijd dus voor de eindejaarslijstjes. Aangezien er daar al veel te veel van bestaan, hou ik het kort. Wie waren in reclame, marketing en media de échte winnaars van afgelopen jaar?

Marketeer van de Week: Ton Anbeek over de grote ambities van Beter Bed

24dec 201313:42
  • Bureaus
  • 42264 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingCampagnes

nieuws Retteketet, daarvan kennen we Beter Bed. De retailer wil zichzelf wat kwalitatiever positioneren, dus wordt er deze week in samenwerking met BeyenMeyer een nieuwe campagne uitgerold. Hoofdpersoon: de grootste inkoper, maar dan letterlijk. Hoog tijd voor een gesprek met de grote baas van Beter Bed, CEO Ton Anbeek.

[Marketer of the Week] Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand, Vodafone Netherlands

13dec 201317:35
  • Bureaus
  • 29992 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Interview

nieuws This week, Vodafone declared a new agency policy. We spoke with Eva Ruiz, Head of Marcom & Brand, Vodafone Netherlands.

Marketeer van de Week: Chiel Blokvoort (Triodos Bank) over de nieuwe 'groei'-campagne

7dec 201312:21
  • Media
  • 27449 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesInterview

nieuws Deze week lanceerde Triodos Bank de nieuwe campagne voor 2014: 'Groei is meer dan een cijfer.' MarketingTribune spreekt met Chiel Blokvoort, online marketeer bij Triodos Bank. 'Wij kijken niet te veel naar onze concurrenten.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen