Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Marjan Luit stopt als marketingmanager Grolsch

12mei 201414:20
  • Media
  • 25815 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingPersonaliaMerken

nieuws Grolsch moet op zoek naar een nieuwe marketingmanager. Marjan Luit stopt na een dienstverband van acht jaar bij de bierbrouwer en gaat aan de slag als interim marketing- en mediamanager.

De crisis is voorbij!

10mei 201416:54
  • Media
  • 34924 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieOnlineMediastrategieContent

weblog De crisis is voorbij! Minister Dijsselbloem van Financiën zegt het, Brussel zegt het, dus is het zo. Toch? Niet helemaal natuurlijk, maar het optimisme wordt deze mediaweek ondersteund door veel positief nieuws. Om te beginnen blijkt het uit de jaarlijkse analyse die ABN Amro maakte van de TMT-sector. In technologie, media en telecom gaat het zeker niet crescendo met alle bedrijfstakken (uitgevers, drukkers en communicatiebureaus blijven krimpen), maar de ‘traditionele’ mediakanalen radio en televisie doen het weer beter.

Marketeer van de Week: Frank Schmid (Oxxio) mikt met nieuwe campagne op 1 miljoen klanten

2mei 201416:35
  • Bureaus
  • 54490 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InnovatieConsumentenCampagnesMarketing

nieuws Energie is ingewikkeld, saai en duur, bepleit Oxxio lekker tegendraads in zijn nieuwe reclamecampagne. De bekende stripfiguur is verdwenen, we zien voortaan de klant zelf. Oxxio mikt op de doelgroep van ‘self-directed customers’. Zo wil de nieuwe Oxxio-directeur Frank Schmid zijn klantenbestand fors uitbreiden. MarketingTribune bombardeerde hem prompt tot Marketeer van de Week en onderwierp hem aan een interview. ‘Wij doen aan empathische marketing.’

De week van Blendle

2mei 201413:30
  • Media
  • 22750 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlinePrintTelevisieInnovatie

weblog Deze mediaweek konden we niet om Blendle heen. Over publiciteit had deze wereldprimeur van een breed gevulde online kiosk niet te klagen. Ook het aantal gebruikers was na twee dagen al gegroeid tot 32.000, waarbij het wel zo eerlijk is te melden dat de helft daarvan (waaronder ik) bestaat uit uitgenodigde of zelf aangemelde beta-testers, met name uit marketing- en mediakringen.

Twitter NL Event: focus op campagnes in sportzomer

24apr 201412:59
  • Media
  • 34915 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineSocial mediaMarketingStrategie

nieuws Twitter Nederland mikt op een intensievere samenwerking met adverteerders, vooral in de aankomende sportzomer. Op het Twitter NL Event sprak country manager Marc de Vries woensdag hoge verwachtingen uit over de commerciële kansen op Twitter rond Tour de France en WK voetbal.

Blendle, Pauw of Witteman?

20apr 201413:59
  • Media
  • 19368 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisiePrintOnline

weblog Het was deze week een tijd van afscheid nemen van het oude en een warm welkom voor het nieuwe. Na acht jaar stopt de spraakmakende talkshow Pauw & Witteman eind volgende maand. Het einde dus van een pronkstuk van de ‘oude media’. Tegelijk staat een nieuw medium te trappelen om heel Nederland en misschien wel de hele wereld te veroveren: Blendle, de digitale kiosk van Alexander Klöpping (doorgebroken dankzij ‘old school’ DWDD), gaat op 28 april live voor iedereen. Al heeft bijna iedereen die ik ken al een ‘exclusieve’ invite, maar toch.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen