Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Blendle, Pauw of Witteman?

20apr 201413:59
  • Media
  • 19373 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • TelevisiePrintOnline

weblog Het was deze week een tijd van afscheid nemen van het oude en een warm welkom voor het nieuwe. Na acht jaar stopt de spraakmakende talkshow Pauw & Witteman eind volgende maand. Het einde dus van een pronkstuk van de ‘oude media’. Tegelijk staat een nieuw medium te trappelen om heel Nederland en misschien wel de hele wereld te veroveren: Blendle, de digitale kiosk van Alexander Klöpping (doorgebroken dankzij ‘old school’ DWDD), gaat op 28 april live voor iedereen. Al heeft bijna iedereen die ik ken al een ‘exclusieve’ invite, maar toch.

Donorcampagne Roorda: 'Je kiest toch liever zelf?'

16apr 201414:09
  • Bureaus
  • 31086 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OverheidCampagnesVirale marketingSocial media

nieuws Roorda Reclamebureau heeft een volledig digitale campagne ontwikkeld voor de Nederlandse Transplantatie Stichting. Aanleiding is dat 180.000 jongeren uit 1995 die in 2013 18 jaar zijn geworden, deze week een persoonlijke brief ontvangen van minister Edith Schippers van Volksgezondheid met daarin de vraag of zij donor willen worden. Zij mogen dat door hun leeftijd nu namelijk zelf beslissen. De campagne moet het momentum voor deze brief versterken.

De media-scepsis van Douglas Rushkoff

16apr 201413:24
  • Media
  • 17959 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Social mediaOnlineTrends

weblog Het was genieten, zondag. Genieten van een man die drie kwartier lang in een donkere kamer zat te praten over ons veranderde mediagedrag. Het was een prachtige paradox: VPRO’s Tegenlicht liet mediatheoreticus Douglas Rushkoff bijna full-quote aan het woord om uit te leggen dat onze mediaconsumptie juist steeds meer versnippert. We zijn ‘Always On’, worden voortdurend gestoord door meldingen die ons uit het hier en nu halen om een digitaal berichtje te lezen. Maar dus even niet tijdens de uitzending van Tegenlicht Lab.

Marketeer van de Week: Nicky Csellak-Claeys over lancering van prijsvergelijker Hoyhoy

10apr 201420:30
  • Media
  • 45388 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MerkenMarketingCampagnesE-commerce

nieuws Nederland kent vanaf vandaag een nieuw financieel merk: Hoyhoy. Deze prijsvergelijker voor verzekeringen ging tot vandaag als Verzekeringssite.nl door het leven, maar gooit het roer nu dus flink om. Inclusief een reclamecampagne van DDB & Tribal Amsterdam met Aart de Luiaard in de hoofdrol. Reden voor MarketingTribune om Hoyhoy-marketingdirecteur Nicky Csellak-Claeys te interviewen voor onze wekelijkse rubriek Marketeer van de Week. ‘We kiezen voor een positieve insteek.’

Interview met ADCN-winnaar Mark Woerde (Lemz): 'Beter dan Sweetie kunnen we nog niet'

2apr 201419:02
  • Bureaus
  • 35979 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaPolitiekCampagnesAwards

weblog De wereldwijd opgepikte ‘Sweetie’-campagne voor Terre des Hommes was maandag de grote winnaar bij het ADCN-gala. Reclamebureau Lemz won er drie keer goud mee én de Grand Prix. 'Ik ken bijna geen campagnes met een impact als Sweetie', zegt Lemz-oprichter Mark Woerde in gesprek met MarketingTribune. 'Beter dan dit kunnen we nog niet.'

Wijman, Hoen en Van Sen starten eigen naamcreatiebureau The Luminaries

2apr 201409:40
  • Bureaus
  • 28807 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StrategieStorytellingMarketing

nieuws The Luminaries, is dat een nieuw popbandje? Nee, het is het net opgerichte naamcreatiebureau van Annedien Hoen, Iris van Sen en Erwin Wijman. Het drietal stelt zich ten doel om het vak van naamcreatie beter op de kaart te zetten.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen