Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Marketeer van de Week: Cilesta van Doorn (Tele2) over het vertrek van zwart schaap Frank

30nov 201315:49
  • Media
  • 27202 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewMarketing

nieuws Tele2 heeft gekozen voor een nieuw reclamebureau en daarom wordt het zwarte schaap Frank geslachtofferd. Wij spreken Cilesta van Doorn, director corporate communications bij Tele2.

Marketeer van de Week: Robert Bernink over de stormachtige opmars van Q-music

22nov 201323:54
  • Media
  • 28934 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewPrint

nieuws In de afgelopen anderhalfjaar is Q-music zeer sterk opgekomen. De laatste luistercijfers laten zien dat de radiozender zich kan meten met 538, 3FM en Sky Radio. MarketingTribune Robert Bernink, marketing directeur bij Q-music.

Rechtszaak GeenStijl-Playboy: wie wint er nou?

20nov 201312:41
  • Media
  • 23197 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • OnlineJournalistiek

weblog GeenStijl en Playboy stonden in hoger beroep tegenover elkaar over het linken naar blootfoto’s van Britt Dekker, maar over de uitkomst verschillen de lezingen nogal. ‘GeenStijl moet Playboy betalen’, lezen we ergens. Maar ook: ‘GeenStijl wint hoger beroep Sanoma.’ Zelf roept de aangeklaagde blog triomfantelijk: ‘Internet gered!’ Wie heeft er gelijk, wie won nou eigenlijk deze rechtszaak?

Marketeer van de Week: Thomas Marzano over de nieuwe merkidentiteit van Philips

15nov 201316:43
  • Media
  • 35359 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Branding

nieuws Naast de nieuwe pay off, "Innovation and you", presenteerde Philips deze week de nieuwe vormgeving van het schildembleem, het wereldwijd bekende beeldmerk dat de onderneming al sinds 1934 voert. Thomas Marzano, Head of Brand Design Philips, wil met de restyle van het schild een zachter en menselijker beeldmerk neerzetten. MarketingTribune sprak met hem.

Marketeer van de Week: Michel van Slingerland (Hornbach) over de 'Wat laat jij achter?'-campagne

8nov 201313:48
  • Food-en-retail
  • 31190 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesMediastrategieMarketing

nieuws Yippiejajayippieyippieyeah! Bouwmarkt Hornbach is terug op televisie met een opvallende najaarscampagne. Geen melige humor ditmaal, maar een emotionele commercial over wat je als klusser nalaat. Reden om marketingmanager Michel van Slingerland te interviewen voor MarketingTribune’s wekelijkse rubriek Marketeer van de Week.

Marketeer van de Week: Derrick Neleman (By the Grape) over prijs voor Beste Wijnwinkel 2014

31okt 201313:07
  • Food-en-retail
  • 24859 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardsMarketingMerkenFood

nieuws By the Grape Winery uit Velp is zondag uitgeroepen tot Beste Wijnwinkel van Nederland 2014. Oprichter Derrick Neleman timmert al enkele jaren flink aan de weg, ook op sociale media. Eindelijk loon naar werken. ‘Dit is het nieuwe wijnwinkelen’, oordeelt de vakjury. ‘Een totaalbeleving waarin alle facetten van het winkelen op elkaar aansluiten, klantvriendelijk, offline meets online.’ MarketingTribune dronk meteen een wijntje met Neleman.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen