Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Wim Ubachs over Creapitch: 'Loyaliteit neemt af'

21mrt 201418:10
  • Bureaus
  • 41886 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieWebsiteInterviewConcepten

nieuws Ruim een maand geleden startte reclame-icoon Wim Ubachs de startup Creapitch, een marktplaats voor creatieven. MarketingTribune vond het hoog tijd om hem te vragen naar de eerste resultaten. 'In een kleiner wordende wereld neemt loyaliteit steeds verder af. Life is a pitch.'

[Marketeer van de Week] Margreet Rijkaart (PepsiCo) over de lancering van Duyvis Heat & Eat

14mrt 201423:45
  • Media
  • 34836 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCampagnesMarketing

nieuws Duyvis lanceerde onlangs Duyvis Heat & Eat. MarketingTribune spreekt met Margreet Rijkaart, die als marketingmanager verantwoordelijk is voor de lancering van dit opwarmbare nootje.

Komt het nog goed met Nederland 3?

3mrt 201414:04
  • Media
  • 17403 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekTelevisieContent

nieuws De NPO nam dit weekend afscheid van Roek Lips, netmanager van Nederland 3. Reden: een 'verschil van inzicht' over hoe de zender moet worden aangestuurd. Het probleem ligt natuurlijk dieper: Nederland 3 is gekelderd qua kijkcijfers sinds De Wereld Draait Door naar Nederland 1 is verhuisd. Lips kon het vertrek van dat kijkcijferkanon niet opvangen. Maar wie had dat dan wel kunnen doen?

Beste media, ga voor beter!

1mrt 201411:49
  • Media
  • 30690 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PrintTelevisieInnovatieJournalistiek

weblog Daar zaten we dan, in het Woerdense café Victoria. De redactie van MarketingTribune, samen met de freelance platform-beheerders. Bas Vlugt en ik zaten er namens de platforms Media en Bureaus. Maar ook Mark van der Heijden, de nieuwe hoofdredacteur van SponsorTribune. Het gaat goed met de nieuwe website, was de conclusie. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Datzelfde geldt trouwens voor het mediavak als geheel. Kijk maar naar de ontwikkelingen deze week.

Marketeer van de Week: vertrekkende Paul Geraeds over Europese strategie van Center Parcs

7feb 201418:21
  • Bureaus
  • 46049 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MarketingInterviewMerkenMediastrategie

nieuws Center Parcs koos afgelopen week een nieuwe reclamebureau én een mediabureau voor al haar activiteiten in Europa. Centrale man in deze bureauselectie is marketingdirecteur Paul Geraeds, dus wilde MarketingTribune hem dolgraag spreken voor de rubriek Marketeer van de Week. Prompt vertelde hij ons brekend nieuws: Geraeds gaat Center Parcs verlaten! Toch staat hij graag nog even stil bij de bureau-oriëntatie, de Europese strategie én zijn eigen carrière. ‘Extern wil ik mensen en merken bij elkaar brengen. Intern doe ik dat met operatie en hoofdkantoor.’

Anti-campagnes tegen Poetin nemen toe

4feb 201410:17
  • Bureaus
  • 16541 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesCommercialsPolitiek

nieuws Met de Olympische Winterspelen in Sotsji op het punt van beginnen, neemt ook de druk van mensenrechtenorganisaties toe op het regime van gastheer Vladimir Poetin. De organisatie All Out vraagt specifiek aandacht voor homorechten, Amnesty International bepleit aandacht voor alle mensenrechten die nog altijd in Rusland worden geschonden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen