Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

[Interview] Vitesse-directeur Joost de Wit: 'Hoofdsponsor Swoop durft met ons te ondernemen'

18jul 201713:58
  • Sponsoring
  • 14943 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieSponsorshipInterviewVoetbalE-commerce

nieuws Webwinkel Swoop is de nieuwe hoofdsponsor van Eredivisie-subtopper Vitesse. Refurbished elektronica is een enorme groeimarkt, dus wil de specialist in deze markt meer naamsbekendheid opbouwen. MarketingTribune sprak met algemeen directeur Joost de Wit van Vitesse over de gedeelde waarden van sponsor en club: 'We delen de strategie die spreekt uit de slogan van Swoop: quality reborn.'

Voetbalvrouwen spelen met nieuwe leeuwin op de borst

18jul 201710:33
  • Bureaus
  • 14972 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VoetbalMerkenBrandingCreatie

nieuws De Nederlandse voetbalvrouwen trekken miljoenen kijkers op het EK Voetbal. Bij zo'n groot toernooi hoort natuurlijk ook een modern tenue. Nike en W+K Amsterdam namen het klassieke logo van de brullende leeuw na 46 jaar eindelijk eens onder handen en maakten er een stijlvolle leeuwin van. Een bijzondere design- en marketingcase.

Auto-therapeut Erwin Wijman (De Geluksmachine): 'Wat!?! Dafne Schippers in een Porsche Macan?'

14jul 201711:27
  • Sponsoring
  • 38881 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EndorsementBrandingInterviewMerken

nieuws Huh? De frêle Dafne Schippers in een overmaatse Porsche? Filemon Wesselink in een Skoda? Mark Ronson (wie?) in een Lexus? En wedden dat Johnny de Mol dacht dat Kia een merk magnetrons of wasdrogers was. De endorsements en sponsordeals tussen BN’ers en automerken halen je links en rechts in. Maar passen deze mensen wel bij deze auto? MarketingTribune vroeg het aan autotherapeut Erwin Wijman, die deze maand de autobijbel 'De geluksmachine' publiceerde. 'Er is geen vrouw die een Skoda koopt.'

Nieuw logo BNNVARA: formeel einde omroep VARA en BNN

12jul 201700:31
  • Media
  • 15587 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaBrandingTelevisie

nieuws Fusieomroep BNN-VARA presenteert zich vanaf de start van het nieuwe tv-seizoen na de zomer officieel als één merk. Het nieuwe logo is het aaneen geschreven BNNVARA. Daarmee vervallen de nog altijd zelfstandig opererende omroepen VARA en BNN nu dus écht. Hierboven het huidige logo, onderaan het artikel het nieuwe logo.

Nieuwssite ii.nl gooit handdoek in ring

29jun 201709:10
  • Media
  • 15122 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • VerdienmodellenJournalistiekNieuwsmediaWebsite

nieuws Heeft u nieuwssite ii.nl de laatste tijd wel eens bezocht? Vast niet, want het platform stopt ermee vanwege gebrek aan lezers. Het reclamevrije medium van Nederlandse makelij wilde een grote schare nieuwsconsumenten aan zich binden met een snelle check van het wereldnieuws, maar dat viel in de praktijk vies tegen.

Fearless Girl Beats Old Boys Network in Cannes

28jun 201700:09
  • Bureaus
  • 15589 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieReclameAwardCannesStorytelling

nieuws Cannes Lions was weer een rollercoaster. Het reclamefestival draaide meer dan ooit om purpose, al was er ook volop ruimte voor vernuftig vakwerk, vaak met nadruk op Virtual Reality en Artificial Intelligence. Kortom: hoofd én hart zegevierden aan de Croisette. Met een hoofdrol voor Fearless Girl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen