Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Talpa doet formeel bod op TMG, maar lijkt kansloos

14jun 201713:00
  • Media
  • 8488 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • DagbladenNieuwsmediaZakelijkDagbladuitgevers

nieuws Het lijkt op de strijd van Don Quichote tegen windmolens: Talpa heeft officieel een bod uitgebracht op mediagroep TMG. Het bedrijf van John de Mol biedt 6,50 euro per aandeel, goed voor een totaalprijs van circa 300 miljoen euro. Het bod hing al maanden boven de markt, maar is nu pas goedgekeurd door de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Het is nu aan de aandeelhouders om van het bod gebruik te maken. Die kans is klein, want TMG heeft zich al onomwonden uitgesproken voor het bod van Mediahuis en VP Exploitatie.

Cannes-jurylid Mark van Iterson (Heineken): 'Nederlandse creatief, durf groter te denken!'

12jun 201710:44
  • Bureaus
  • 20433 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardBrandingCannes

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Mark van Iterson, Global Head of Design van Heineken International en jurylid Design. 'Nederlandse creatieven moeten ambitieuzer en visionairder durven zijn.'

Cannes-jurylid Anneke Schogt (IMA): 'Echtheid is beslissend bij mijn keuzes'

9jun 201709:48
  • Bureaus
  • 34388 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • InterviewCannesReclameAward

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Anneke Schogt, managing director van Influencer Marketing Agency (IMA) en jurylid Promo & Activation. 'Het menselijk perspectief is dit jaar leidend.'

Kansen en bedreigingen van nieuwe privacywet

6jun 201708:30
  • Media
  • 30433 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Big dataPrivacyDoelgroepInnovatieOnline

nieuws Europa heeft vorig jaar een privacywet ingesteld die bedrijven in online marketing het leven zuur kan maken. Deze wet geeft consumenten veel extra rechten over hun personal data. Welke impact kan dit hebben op de 140.000 bedrijven in Nederland die draaien op consumer data?

Cannes-jurylid Marieke Verhart (MediaCom): 'Veel creatief werk is universeel'

5jun 201714:03
  • Bureaus
  • 22819 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieInterviewCannesMediabureau

nieuws Tien Nederlanders zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze allemaal naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Marieke Verhart , Client Director bij MediaCom. 'Nederland haalt een hoog niveau.'

Tabaksfirma niet welkom als naamsponsor Cruijff Arena

31mei 201700:55
  • Sponsoring
  • 17680 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameSponsoringVoetbalMerken

nieuws De Johan Cruijff Arena krijgt mogelijk een naamsponsor, maar de familie Cruijff weigert een tabaksproducent als sponsor. Dat staat in de intentie-overeenkomst die Ajax, de gemeente, Stadion Amsterdam en de Stichting Administratiekantoor Stadion Amsterdam (Stak) op 25 april ondertekenden. Dit document is dinsdag openbaar gemaakt door de gemeente.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen