Redactie MarketingTribune
OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen ineen
De digital marketingbureaus OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase bundelen hun krachten. Met deze samenwerking willen ze een leidende rol op het gebied van data en performance marketing innemen op de Europese markt.
[branded content] “Weg met lelijk!” Laat je raken door Onwijs Mooie Dingen
In 2019 doopte het Rotterdamse bureau De Beeldenfabriek Communicatie zichzelf om in Onwijs Mooie Dingen. Een naam die schijnbaar uit het niets ontstond. Een complete rebranding verder blijkt die naam te passen als een handschoen. Ondernemer en managing director Frans van Noort: “We kwamen er met ons hele team achter dat we gewoon een hekel hebben aan ‘lelijk’. En dan hebben we het zeker niet alleen over esthetiek.”
[interview] Marktonderzoek door en over tieners: 'Tof moet je echt niet meer zeggen'
Mooi natuurlijk om ook eens te kijken hoezeer de jongste generaties aan de weg timmeren en aldus kwamen we Alexander Verhagen tegen, een 13-jarige Amsterdamse scholier die eigenhandig het nieuwe youngknowsyoung.com van de grond heeft getrokken. Marktonderzoek door en met betrekking tot tieners.
Welkoop opnieuw winnaar Shopping Awards
De beste webwinkels van Nederland zijn bekend. Op donderdagavond 28 maart werden voor de 23ste keer de Shopping Awards uitgereikt. Welkoop won voor het tweede jaar op rij de titel ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’.
Shortlist SAN New Kids on the Block 2023: zes nominaties
Na een (in)spannend juryberaad zijn de 15 kandidaten van de Longlist voor de SAN New Kids on the Block gereduceerd tot een shortlist van zes kandidaten.
Longlisten SAN ABC Accenten 2023 bekend gemaakt
De Longlisten voor de zogenaamde ABC Groot Accenten 2023 zijn bekend gemaakt door de ABC vakjury.
[RMD24] Europese standaarden voor meting retailmedia ter kritiek gepubliceerd
IAB Europe, de Europese branchevereniging voor digitale marketing en reclame, heeft de eerste reeks aanbevelingen gepubliceerd voor meetgegevens en meetstandaarden voor digitale reclame in retailmedia in Europa.
Longlist SAN New Kids on the Block 2023 bekend
Na drie publiekspolls zijn, uit de eerder gepubliceerde consideration list, 15 bureaus doorgedrongen tot de Longlist SAN New Kids On The Block.
René van Geer van Secrid: 'Gewoon "goed" verkoopt zichzelf ook'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen wel vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering co-founder René van Geer van het Nederlandse, internationaal toonzettende Secrid.
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely samen verder als één organisatie
Obi4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL.
[Esprix] 'Effectiviteit is voor eenieder verschillend'
Het kan nog net, inzenden voor de Esprix is mogelijk tot 22 februari. In dat kader het laatste 3-vragen interview uit deze reeks: juryvoorzitter Nina de Ridder in gesprek met Gerben van Walt Meijer, juryvoorzitter van de categorie Business to consumer.
[column] Hé Tony's! Wat is er gebeurd?
Merken die nauwelijks een maatschappelijke missie hebben doen schaamteloos aan greenwashing en worden geregeld tot B Corp verheven en dan maken jullie, Tony’s Chocolonely, hèt voorbeeld van een merk met een missie, een platte verkoopcampagne.
Digital Heroes gaat verder als OrangeValley voor optimalisatie digitale media
Per 1 maart 2024 gaat creatieve media agency Digital Heroes verder onder de naam OrangeValley. Digital Heroes is al sinds 2023 onderdeel van OrangeValley Group en levert resultaatgerichte media campagnes met behulp van geavanceerde data-analyse.
[Esprix] ‘Het gaat altijd om impact maken vanuit een intrinsieke motivatie en de purpose van het merk’
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix en inzenden is mogelijk tot 22 februari 2024! Ook de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters gaan gewoon door. Deze keer Esprix Juryvoorzitter Nancy Poleon in gesprek met Joeri Jansen, juryvoorzitter van de categorie Charity & Not for profit.
Onderzoek: 'We leven in een schizofreen marketingtijdperk'
Elk jaar ondervraagt de European Marketing Confederation enige duizenden Europese marketing directors met de vraag wat hen momenteel het meest bezighoudt bij de uitoefening van hun functie. Dit jaar blijkt ‘AI’ er met kop en schouders bovenuit te steken, naast een grote verscheidenheid aan andere onderwerpen wat illustreert dat de CMO hinkt op verschillende gedachtes.
Esprix deadline verlengd: Inzenden kan nog tot 22 februari!
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een jaloersmakende case voor de Esprix Awards verlengd tot aan donderdag 22 februari - 17.00 uur.
Freek Wessels van Johnny Cashew: 'Onze cashew is de eerste carbonneutrale noot in Nederland’
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Freek Wessels van Johnny Cashew.
[Esprix] Darre van Dijk over zijn favoriete Esprix winnaar aller tijden
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Darre van Dijk (TBWA\Neboko) kijkt naar zijn favoriete Esprix winnaar alle tijden.
[Esprix] Aad Kuijpers favoriete Esprix winnaar aller tijden
Inzenden voor de Esprix Awards is weer mogelijk. In de aanloop naar de uitreiking kijken we vooruit en terug. Vandaag legt Aad Kuijper (founder Hotel L’Amour) uit wat zijn favoriete winnaar is en waarom.
[Esprix] Michiel Rijshouwer: ‘Goed dat de termijn voor ‘Long term’ is aangepast naar cases die minimaal 3 jaar lopen’
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Deze keer eindjuryvoorzitter Edward van de Ridder in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long term.
Nederland in de pas met wereldwijde groei; hogere omzet onderzoekbranche in 2023
Om nou te zeggen dat we in rustige tijden leven… nee. We zijn de coronajaren al bijna vergeten, want oorlogen, politiek en maatschappelijke onrust eisen aandacht. Ook economisch gaat het bergop bergaf. Dat alles moet zijn weerslag hebben op de resultaten in de onderzoeksector. Ook daar is het niet rustig, maar dan in positieve zin, want de omzet steeg in 2023 met bijna 7%.
Nationale Marketing Bechmark: Betere aansturing bureaus loont
Een sterk merk vraagt om topcreativiteit en dat is schaars. Ongeveer driekwart van de bedrijven in Nederland werkt daarom samen met één of meer creatieve bureaus.
Kathrin Beck van Chocolatemakers: 'Vertel het zoals het is'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Kathrin Beck, Head of Brand Marketing bij Chocolatemakers.
Epica maakt shortlist 2023 bekend
De Epica Awards, waarin vakjournalisten internationale top-marketingcommunicatie beoordelen, maakt de nominaties op de shortlist voor 2023 bekend. MarketingTribune is dit jaar uitgenodigd namens Nederland voor de eindjury in Brussel en is er bij.
Nationale Marketing Benchmark: Visie op merk en marketing hindert effectmeting
Veel ondernemingen doen geen onderzoek naar de ontwikkeling van het merk en weten ook niet goed welke marketingactiviteiten het meest bijdragen aan bedrijfsresultaten. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark, het onderzoek naar de organisatie en effectiviteit van marketing in Nederland. Volgens initiatiefnemers Ronald Jansen van Mark Stronger (links) en Sven Meijer van Objective Platform, ontbreekt het aan een duidelijke visie op merkontwikkeling en aan de implementatie van de juiste onderzoekstools.
Nationale Marketing Benchmark: Optimale CX nog een flinke uitdaging
Customer experience heeft in bijna alle bedrijven de volle aandacht. Toch is marketing lang niet altijd sterk betrokken of in de lead. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. Daarmee laten bedrijven kansen liggen. Winnaars in de benchmark hebben namelijk veel vaker een hogere klanttevredenheid dan hun concurrenten. Rob Revet van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger en Folkje Berends van SRM Opleidingen en Trainingen lichten toe.
Nelleke van Grinsven van Dept: 'We streven ernaar het beste bureau in en voor de wereld te zijn'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? Als onderdeel van de serie Marketeer van een betere wereld sprak ik met Nelleke van Grinsven, Media Director bij global digital agency Dept.
Onderzoek: Optimistische marketingleider gelooft eerder in merkbouw
Ondanks de chronische crises kijken marketingmanagers positief naar de toekomst: Ze hebben vertrouwen in wat komen gaat, zijn geneigd te investeren in merkopbouwactiviteiten voor de lange termijn en hebben weinig moeite om hun budgetten veilig te stellen.
De nieuwe Twinkle100 is gepresenteerd; voor het eerst in 16 edities daalt omzet grootste webshops
De gezamenlijke omzet van de grootste webshops in Nederland is in 2022 met 2% gedaald. Dat blijkt uit de nieuwe Twinkle100, die op 12 oktober werd gepresenteerd tijdens e-commerce evenement Shopping Today.
Nationale Marketing Benchmark: Investeer meer in merk en merkmanagement
Een sterk merk levert belangrijke concurrentievoordelen op. Toch investeren veel ondernemingen onvoldoende in het merk. Ook is het merkmanagement in veel organisaties nog niet goed geregeld. Dat blijkt uit de Nationale Marketing Benchmark. ‘Het blijft toch een raar verschijnsel’, zegt Rob Revet van marketing- en merkadviesbureau Mark Stronger. ‘Veel bedrijven gaan eigenlijk lichtzinnig om met de belangrijkste machine die ze in huis hebben: hun merk’.
Nationale Marketing Benchmark: Aantonen marketing performance voor veel marketeers uitdaging
Het meten en voorspellen van marketingperformance is veel complexer dan het implementeren van een tooltje of een dashboard, stellen Sven Meijer van Objective Platform en Folkje Berends van SRM Opleidingen & Trainingen.
Grand Prix Content Marketing: 'Content marketing is omnipresent'
Op 31 oktober worden ze weer uitgereikt, de prestigieuze Grand Prix Content Marketing-awards en -bekroningen. Inschrijven is nog tot 13 september mogelijk. Freek Janssen van het Genootschap van Contentstrategen legt uit waarom je als content marketeer eigenlijk niet mag en kunt ontbreken op dit nationale content marketing-feest.
DOSSIER SUMMER IN THE CITY Wieke Vrielink van Schiphol
'De customer journey van een vertrekkende passagier bestaat uit 32 touchpoints.' Voor ons Dossier Summer in the city in gesprek met Wieke Vrielink van Schiphol: ‘Niet CX maar PX, de Passenger Experience’.
OrangeValley group integreert labels tot één merk
De digital labels van OrangeValley Group, BlueElevation, Aubergine IT en Copper IM, gaan per 1 juli 2023 verder onder de naam OrangeValley. Onder die naam bouwt de organisatie verder aan één sterk merk om opdrachtgevers maximaal te ontzorgen op het gebied van digitale dienstverlening.
Olaf Groenendijk van TNO: 'Je werk ligt voor de helft binnen de onderneming'
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde businesscase is, staat ondertussen wel vast. Experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het als merk goed? In de serie 'Marketeer van een betere wereld' interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Olaf Groenendijk van TNO.
- AlgemeenNieuws Artsen zonder Grenzen schaalt...Nieuws HG komt naar je toe deze lenteNieuws DOSSIER MERKENBOUW Marketeers op...Nieuws Rijksmuseum en Heineken verlengen...Nieuws Campagne moet (vak)mensen naar...Nieuws DOSSIER MERKENBOUW Merk toch hoe...
- B2BNieuws Tweede keynotespreker NMD24 bekend:...Nieuws Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim...Nieuws Bestedingen digital advertising...Nieuws Beeckestijn start opleiding AI...Nieuws Martijn Delahaye van Afas Software:...Weblog [column] Jezelf als marketeer slim...
- BureausNieuws Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren Nieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Verzekeraar Zzuper en Indie schudden...Nieuws OrangeValley, MvH Media, AdResults...Weblog [column] OntmenselijkingNieuws [branded content] Crisp wil groter...
- ContentmarketingNieuws Heineken lanceert ‘saaie telefoon’...Nieuws Ziekenhuis lanceert wervingscampagne...Nieuws Snickers en Noa Lang maken en vragen...Nieuws Videoserie De Impact vraagt aandacht...Nieuws Nieuwe campagne Toegift brengt...Nieuws Ambulance werft verpleegkundigen via...
- DesignNieuws Dopper lanceert digital product...Nieuws Nieuwe huisstijl voor Opel-showroomsWeblog [column] Adidas: we wisten het nietNieuws Samsung speelt met werkelijkheid in...Nieuws KNVB en Nike presenteren Oranje...Nieuws The Drum over SXSW 2024
- Food en RetailNieuws [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt...Weblog [column] Battle of the smartphonesNieuws Duitse automerken tegen inmenging P...Nieuws Al meer dan 500 kinderen melden zich...Nieuws Jan Beckers van SodaStream Benelux:...Weblog [column] Wayfinding in de winkel:...
- MediaNieuws Odido en CPNB brengen gewild...Weblog Column Top 5-TikTok-trends:...Nieuws DPG lanceert nieuw mediamerk voor...Weblog [column] Top 5-TikTok-trends:...Weblog [column] BvA: Wees zuinig op...Weblog [column] Stijgende tv-tarieven en...
- Online MarketingNieuws [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen...Nieuws OrangeValley erkend als Great Place...Weblog [column] TikTok China beschermt de...Nieuws Energieleveranciers scoren gemiddeld...Nieuws KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'...Nieuws Marktplaats: steeds meer...
- SponsoringNieuws ING en Concertgebouworkest 35 jaar...Nieuws Heineken hoofdsponsor 10e editie...Nieuws Atradius shirtsponsor Nederlandse...Nieuws MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor...Nieuws Partnership Herbalife met...Nieuws Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing
- Toon alle events »