Jeroen Mirck

Jeroen Mirck

Werkt bij: Mirck Media

Functie: Contentmanager MarketingTribune (Media)

Biografie Jeroen Mirck is zelfstandig journalist met een sterke focus op media, marketing en internet. Tot maart 2009 was hij redactiechef van Emerce, maandblad over e-business en online marketing. Voorheen werkte hij vier jaar als redacteur voor reclamevakblad Adformatie. Later werkte hij onder meer mee aan de oprichting van de progressieve opiniesite Joop.nl van de VARA.

Als expert op het gebied van corporate blogging, crossmediale journalistiek, social media en community management geeft Mirck presentaties, trainingen en workshops. Via blogs, columns en opiniestukken deelt hij de laatste ontwikkelingen op zijn vakgebied, sinds 2013 ook als freelance webredacteur van MarketingTribune.

Twitter: @JeroenMirck

Recente artikelen van Jeroen Mirck

Hoe goed scoorde Nederland in Cannes?

27jun 201717:04
  • Bureaus
  • 33660 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardCreatieCannesOnderzoek

weblog Nu Cannes Lions 2017 erop zit, kunnen we de balans opmaken. Hoe goed hebben de Nederlandse bureaus gepresteerd bij de reclame-Oscars? Voor MarketingTribune versloeg ik de afgelopen vier prijsuitreikingen, dus heb ik de Nederlandse uitslagen van al die edities eens grondig met elkaar vergeleken. Hoe goed was het Cannes-jaar 2017 nu écht?

W+K wint derde Nederlandse gouden Leeuw

24jun 201721:11
  • Bureaus
  • 19684 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesAwardCannesFilm

nieuws Nederland heeft op de slotdag van Cannes Lions een derde gouden Leeuw gewonnen: Wieden+Kennedy Amsterdam viel in de prijzen bij de Film Lions met de Nike-campagne 'What Are Girls Made Of?'. Het was de eerste prijs dit jaar in Cannes voor het gerenommeerde bureau.

Cannes Lions 2017: alle winnaars!

24jun 201716:00
  • Bureaus
  • 49709 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesReclameAwardCannes

nieuws Het regende een week lang reclameprijzen op het festival Cannes Lions 2017. Ook Nederland won dit jaar meermalen goud. MarketingTribune heeft alle winnaars en nominaties op een rij gezet. Wat waren de grote, inspirerende en winnende campagnes? Aan wie kan de marketeer een voorbeeld nemen? In hoeverre blaast Nederland een toontje mee aan de Croisette?

Cannes-jurylid Bas Korsten (JWT Amsterdam): 'Nederlandse reclame mag best ambitieuzer'

23jun 201712:02
  • Bureaus
  • 33003 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameInnovatieCreatieInterviewCannes

nieuws Tien Nederlandse vakgenoten zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Bas Korsten, jurylid Promo & Activation en creative partner van het vorig jaar zo enorm succesvolle J. Walter Thompson Amsterdam. 'Het gaat in Cannes om durf en schaal.'

TBWA en DDB grossieren in bronzen Leeuwen

22jun 201717:02
  • Bureaus
  • 35256 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • StorytellingBrandingCampagnesAwardsCannes

nieuws Nederland grossierde in bronzen Leeuwen op de Cannes-uitreiking van woensdagavond. TBWA\Neboko won er zes, DDB & Tribal glorieerde tweemaal en ook Anomaly nam een bronzen beeldje mee naar huis. De meest blije gezichten waren voor productiebedrijf MediaMonks, dat goud, zilver en brons won met buitenlands werk voor Berliner Stadtmission en Legoland.

Cannes-jurylid Darre van Dijk (TBWA): 'Veel campagnes voelen niet helemaal waar'

22jun 201700:03
  • Bureaus
  • 14385 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CreatieCampagnesInterviewCannesMVO

nieuws Tien professionals uit Nederland zitten dit jaar in de jury van reclamefestival Cannes Lions. MarketingTribune vroeg ze naar hun kijk op Cannes en de positie van Nederlandse creativiteit. Aan het woord is ditmaal Darre van Dijk, CCO van TBWA\Neboko en jurylid voor de Direct Lions. 'Purpose wint prijzen, maar soms mis ik de essentie van ons vak.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen