Redactie Sponsoring

Redactie Sponsoring

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.

Recente artikelen van Redactie Sponsoring

Team AkzoNobel is klaar voor Volvo Ocean Race

22jun 201712:05
  • Sponsoring
  • 14652 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • LeverancierSponsoringEvenementSport

nieuws Team AkzoNobel is er klaar voor: de Volvo Ocean Race. Onder grote belangstelling van zeilfans is de nieuwe wedstrijdboot woensdag gedoopt door burgemeester Pauline Krikke van Den Haag. De grotste zeilrace ter wereld start over vier maanden.

IOC haalt Intel binnen als sponsor

22jun 201709:59
  • Sponsoring
  • 14095 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportInnovatieOlympische SpelenSponsorship

nieuws Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft Intel gepresenteerd als nieuwe 'TOP-partner'. De chipmaker is een verbintenis aangegaan tot en met de Spelen van 2024. De komst van Intel is goed nieuws voor het IOC na het afhaken vorige week van een andere grote sponsor, McDonald's.

Divimove en KNVB activeren jonge voetbalfans

21jun 201714:31
  • Sponsoring
  • 13736 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VloggenActivatieVoetbalEngagement

nieuws Een bijzondere voetbal-activatie tijdens de voetbalwedstrijd Nederland-Ivoorkust. Influencers van Brandboost by Divimove activeerden op 4 juni n De Kuip een groep jonge fans in opdracht van de KNVB. Bekijk de video die laat zien hoe ze dat precies hebben gedaan.

McDonald's en IOC onverwacht uit elkaar

19jun 201709:06
  • Sponsoring
  • 11985 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenFoodSportmarketingSponsoringOlympische Spelen

nieuws Heibel op de Olympus: McDonald's en het Internationaal Olympisch Comité (IOC) beëindigden per direct hun sponsorcontract, dat nog tot 2020 zou doorlopen. De fastfoodgigant was al 41 jaar verbonden aan de Olympische Spelen. Ondanks dit langlopende partnership was er vaak kritiek op de koppeling van topsport aan fastfood.

PRISM Amsterdam stopt ermee

15jun 201713:19
  • Sponsoring
  • 15591 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkStrategieSportmarketing

nieuws Sportmarketingbureau PRISM Amsterdam houdt eind juni op te bestaan. Daarmee komt een einde aan de juridische opvolger van Trefpunt, een van de oudste sportmarketingbureaus in Nederland. Teleurstellende resultaten zijn de reden dat dit bureau uit het WPP-concern ermee stopt.

Pay Per Point: FC Den Bosch verkoopt meer seizoenskaarten

15jun 201700:06
  • Sponsoring
  • 9351 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingVerdienmodellenVoetbal

nieuws Het vernieuwende verdienmodel Pay Per Point lijkt FC Den Bosch geen windeieren te leggen. De middenmoter in de Jupiler League laat supporters alleen extra betalen als er punten worden gepakt door het eerste elftal. Fans en marketeers zijn enthousiast over het idee, dat bovendien nu al tot een groei van het aantal verkochte seizoenskaarten heeft geleid.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen