Tabaksfabrikant sluit dubieuze sponsordeals met studentenverenigingen

5jul 201700:00
  • Sponsoring
  • 14414 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PolitiekSponsorshipSalesPromotie

nieuws De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onderzoekt exclusieve contracten die sigarettenfabrikant Japan Tobacco Industries sluit met studentenverenigingen. JTI betaalde ten minste tien corpsen voor de exclusieve verkoop van haar sigarettenmerken Camel en Winston in automaten, terwijl dit officieel niet is toegestaan.

Porsche strikt Dafne Schippers

3jul 201723:17
  • Sponsoring
  • 10241 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MerkenEndorsementSport

nieuws Topatlete Dafne Schippers rijdt sinds 1 juli in een auto die qua ambitieniveau goed aansluit bij haar eigen topsport-instelling: de Porsche Macan. Ze rijdt de wagen via de private lease-constructie Share a Porsche. Op die manier kan ze de auto zelf gebruiken om naar wedstrijden in Europa te rijden, maar kunnen ook haar familieleden er gebruik van maken. Via de Share a Porsche-app weten ze precies van elkaar wanneer de auto beschikbaar is.

Rotterdam krijgt eerste eSports House van Nederland

3jul 201709:43
  • Sponsoring
  • 16889 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online gamingEntertainmentActivatieEvenement

nieuws Nederland krijgt een eerste eSports House. De leegstaande gaskoepels aan het Mallegat in Rotterdam-Feijenoord vormen het hart van de plannen ontwikkeld door Nolan Noordzij van stadsinitiatief Citylab 010. Het wordt een game-hal voor eSport-competities, gecombineerd met een Food & Beverage-concept en live-televisie vanuit de eigen studio. De organisatie is in handen van Gamers First, het bedrijf van Wim Noordzij en Joost Roset.

Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal

3jul 201700:02
  • Sponsoring
  • 9521 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ActivatieVideoContentVoetbal

nieuws Kia, hoofdsponsor van UEFA Women’s Euro 2017, brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de online video staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.

NOS verlengt Tour-rechten tot 2023

1jul 201717:05
  • Media
  • 14627 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaJournalistiekTelevisieSport

nieuws De Tour de France is ook de komende zeven jaar bij de NOS te zien. De publieke omroep zet de verbintenis met de Franse wielerorganisatie ASO, die liep tot 2019, voort tot en met de Tour van 2023. Nieuw in de overeenkomst is dat de NOS ook de social mediarechten van de Tour de France heeft verworven.

Audi verlengt samenwerking met Stedelijk Museum

30jun 201714:00
  • Sponsoring
  • 19238 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringKunst & Cultuur

nieuws Audi en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben hun samenwerking verlengd tot medio 2019. Audi is al sinds 1999 aan het Stedelijk verbonden. Vernieuwing en design zijn de verbindende factoren tussen het museum en Audi.

Klimaatjournalist Bernice Notenboom op Sponsorcongres

30jun 201713:32
  • Sponsoring
  • 15363 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Bernice Notenboom is klimaatjournalist, wetenschapsschrijver, filmmaker, keynote spreker en professioneel avonturier. Haar expedities en lezingen staan altijd in het teken van klimaatverandering, bewustwording en verandering. Notenboom gaat op extreme expedities om het veranderende klimaat een gezicht te geven zoals ze heeft gedaan op de Noord- en Zuidpool, Groenlandse ijskap, Mount Everest, in Siberië en Afrika. Op het Sponsorcongres van 26 september 2017 komt zij uitvoerig vertellen over haar missie, de expedities, haar sponsoring en de noodzaak van duurzaamheid.

Kumpany activeert bobslee-sponsoring Holland Casino

29jun 201713:19
  • Sponsoring
  • 13722 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • StorytellingActivatieOlympische SpelenSportPromotie

nieuws Kumpany is aangetrokken om de kersverse bobslee-sponsoring van Holland Casino te activeren. De hoofdsponsor ondersteunt het Nederlands bobsleeteam op weg naar de Olympische Winterspelen van 2018. Als aftrap ontwikkelde Kumpany de visuele identiteit en verzorgde de persintroductie van ‘Team Holland Casino’ met een niet-alledaagse film.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen