Renault benoemt 3 nieuwe merkambassadeurs
Nadat Renault in 2022 een vijfjarige samenwerking is aangegaan met het tennistoernooi van Roland-Garros (French Open), benoemt het merk drie tennissers als nieuwe merkambassadeur, waaronder de Nederlandse Diede de Groot.
Sten Richters gaat met Cupra voor wereldtop padel
Hoewel padel momenteel de snelst groeiende sport van Nederland is, speelt ons land nog geen hoofdrol op het internationale padelpodium. Automerk Cupra Nederland wil de doorbraak naar de wereldtop helpen forceren en slaat daarvoor de handen ineen met Sten Richters, Nederlands nummer 1.
Afas Foundation en Free a Girl zetten samenwerking voort
Afas Foundation en Free a Girl zetten hun samenwerking voort om wederom zoveel mogelijk kinderen wereldwijd te beschermen tegen seksuele uitbuiting. Komend jaar focust Free a Girl zich op een nieuw project in Thailand.
Philips en PSV starten actie bloedbank Sanquin
Een op de vier mensen heeft ooit donorbloed nodig om te genezen of zelfs in leven te blijven. Door vergrijzing van de groep bloeddonors dreigt er een tekort. Philips en PSV slaan daarom de handen ineen om bloeddonors te zoeken in de regio voor bloedbank Sanquin.
Minke Booij aan de slag bij Eiffel
Hockeyster Minke Booij wordt als directeur Topsport verantwoordelijk voor partnerships en de groep talentcoaches binnen het consultancybureau Eiffel.
Warc Awards for Effectiveness 2023 open voor inschrijvingen met vijf nieuwe categorieën
Er kan ingezonden voor de 3e editie van de Warc Awards for Effectiveness 2023. De Awards worden in samenwerking met Cannes Lions georganiseerd. De verkiezing staat in het teken van de beste marketingideeën met een commerciële impact. Warc staat voor World Advertising Research Center.
[Marketing the Rainbow #27] Unilever 1 – Magnum: Pride ijs en de ‘lesbische bruiloft’
Unilever bezit ruim 400 merken en had in 2020 een omzet van 51 miljard euro. Het bedrijf heeft een aantal opvallende corporate- en multi-brand campagnes gedaan in Marketing the Rainbow, maar de individuele merken hadden natuurlijk ook hun eigen campagnes.
Samenwerking Radio 538 en De Vrienden van Amstel Live verlengd
Voor de zesde keer op rij is Radio 538 officieel partner van De Vrienden van Amstel Live. De zender maakt drie weekenden lang deze maand live radio vanaf de 25e editie van het muziekevent.
Brandfilm Oma’s Soep: feestdagen voorbij, eenzaamheid niet
De nieuwe brandfilm van Oma’s Soep laat zien hoe het merk eenzaamheid tegen gaat door jonge vrijwilligers en eenzame ouderen samen te brengen. De film, ontwikkeld met creatief bureau Wolfstreet, vraagt ook ná de feestdagen aandacht voor eenzaamheid onder ouderen.
Mijn Marketing: Marjanne Mulder van Achmea
Marjanne Mulder is Senior Brandmanager bij Achmea. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: 'Van massamedia naar daadwerkelijke beleving is zelfs voor Nike lastig.'
Nationale-Nederlanden verlengt vier culturele partnerships
Verzekeraar Nationale-Nederlanden (NN) verlengt het partnerschip met vier culturele instellingen. De komende jaren kunnen het Nederlands Fotomuseum, Kunstmuseum Den Haag, Kunsthal Rotterdam en het Nationaal Archief rekenen op de steun van Nationale-Nederlanden.
Het nieuwe elan van Kinderpostzegels: 'Konden we nog wel verder met deze merknaam?'
Aflevering 10 van de rubriek Marketeer van een betere wereld in gesprek met Marlies Maasdam (links op de foto), Hoofd Marketing, Communicatie en Fondsenwerving Kinderpostzegels en Kim Cramer (rechts op de foto), Co-Founder/CEO BR-ND People.
Karwei knapt daklozenopvang op
Karwei stroopt de mouwen op om samen met de Stichting Homebass opvanghuizen voor daklozen op te knappen.
Autoverhuurder Avis verhuurt arrenslee voor het goede doel
Op vrijdag 23 december 2022 kan je bij Avis een gratis ritje maken met de Kerstman in zijn arrenslee, die het autoverhuurbedrijf eenmalig ‘verhuurt’ aan bezoekers van de Haagse binnenstad. De opbrengst van het initiatief gaat geheel naar de CliniClowns.
Mobiel.nl hoofdsponsor NK Marathon schaatsen
Online telecom winkel Mobiel.nl is de nieuwe hoofdsponsor van het NK Marathon op kunstijs. Deze sponsoring is onderdeel van een onlangs afgesloten en lopende samenwerking tussen de KNSB en Mobiel.nl.
Team Jumbo-Visma lanceert nieuw tenue voor 10-jarig bestaan Blanco
Team Jumbo-Visma heeft met de campagne Roots to Rise het nieuwe wielershirt voor 2023 gelanceerd. Het tenue bevat verwijzingen naar de historie van de wielerploeg Blanco Pro Cycling, dat tien jaar geleden werd opgericht. Het kenmerkende geel blijft de boventoon voeren.
Evi van Lanschot partner olympisch kampioen Marit Bouwmeester
Vermogenscoach Evi van Lanschot wordt de nieuwe sponsor van viervoudig wereldkampioen en olympisch medaillewinnaar Marit Bouwmeester in haar reis naar de Olympische Spelen van Parijs in 2024. De zeilster gaat per 2023 varen onder de vlag van Evi van Lanschot, de online vermogenscoach van Van Lanschot Kempen.
Koga in korte broek voor KiKa
De Heerenveense fietsfabrikant Koga steunt KiKa Korte Broek en Missie 538 voor het Prinses Máxima Centrum. Om deze missie een gouden randje te geven, trekt het merk een korte broek aan én veilt een nieuwe goudkleurige Koga F3 racefiets.
Lego draagt zijn steentje bij met #BuildToGive
De Lego Groep doneert in de eindejaarsperiode Lego sets aan kinderen in moeilijke omstandigheden. De speelgoedfabrikant vraagt om een cadeau te bouwen met Lego stenen en dit te delen op social media of op Lego Life met de hashtag #BuildToGive. Voor elk gedeeld bouwwerk doneert Lego een set aan een kind dat wat speelplezier kan gebruiken.
Daikin lanceert kerstcampagne 'slapen in Thialf'
Daikin, hoofdsponsor van schaatsend Nederland, lanceert in aanloop naar het Daikin NK Allround & Sprint haar kerstcampagne. Schaatsfans maken via Daikin kans op een overnachting in Thialf.
Scheepvaartmuseum wint VriendenLoterij Museumprijs 2022
Het Scheepvaartmuseum had als thema ‘Beste buur’. Met de prijs gaat het museum een meerjarige programmalijn Thuishaven uitvoeren.
Stichting Jarige Job trakteert pubers op een voucher van Pathé
Stichting Jarige Job heeft de doelgroep van de verjaardagsboxen uitgebreid tot en met 18 jaar en verrast de verschillende leeftijdscategorieën met passende cadeaus. Jarigen in de leeftijd van 16 tot en met 18 jaar kunnen vanaf vandaag een Pathé-bioscoopvoucher in hun verjaardagsbox ontvangen.
Meta doneert VR-brillen aan Beeld & Geluid en Metaverse Werkplaats
Beeld & Geluid en Metaverse Werkplaats krijgen 400 VR-headsets om het nieuwe onderwijsprogramma te stimuleren en uit te breiden. Dit maakte Markus Reinisch, Vice President Public Policy van Meta in Europa bekend tijdens zijn bezoek aan Immersive Tech Week in Rotterdam.
M·A·C Cosmetics doneert aan Orange Babies en Dance4Life
Op 29 november overhandigde M·A·C Cosmetics een cheque aan Orange babies en Dance4Life om de projecten van deze organisaties te steunen. Het geld werd opgehaald met de verkoop van de Viva Glam lipstick van het cosmeticamerk.
Fifa EA23 gehackt: Oranje draagt toch protestbanden
Via een zogenoemde 'mod' is in het Fifa WK spel EA23 op listige wijze de protestband om de bovenarmen van de Oranjespelers in de game geschoven. Op het veld in Qatar was noch deze noch de regenboogband toegestaan, op straffe van een gele kaart.
Adidas laat Messi tegen zichzelf spelen
Adidas viert de carrière van Lionel Messi met een video waarin de vijf ‘WK-versies’ van de Argentijn voorkomen. De video is gemaakt met behulp van AI en diverse visuele effecten.
DPG Media Official Mediapartner Heroes Den Bosch
Heroes Den Bosch en DPG Media slaan voor ten minste drie seizoenen de handen ineen. Het mediabedrijf met onder andere AD, de Volkskrant, NU.nl, Qmusic wordt Official Mediapartner van de club.
Etos steunt onderzoek Amsterdam UMC naar vrouwenhart
Een op de drie vrouwen in Nederland sterft aan de gevolgen van hart- en vaatziekten. Tachtig procent hiervan kan worden voorkomen. Etos helpt het Amsterdam UMC om de bewustwording over hart- en vaatziekten onder vrouwen te vergroten.
DOSSIER QUINTASTICS Floris Venneman van Bureauvijftig/The Aging Group
Als het gaat om kennis over de generatie der ‘Quintastics’ telt Nederland slechts een handvol experts, terwijl het marktpotentieel ongekend is. Eén daarvan is onmiskenbaar Floris Venneman, die met zijn ruim 22 jaar ervaring en als partner bij Bureauvijftig en The Aging Group gepokt en gemazeld is.
Suzuki steunt opnieuw neushoornbescherming
Suzuki Nederland tekent een nieuwe sponsorovereenkomst met de Stichting Suzuki Rhino Club. BV NIMAG, de Nederlandse importeur van Suzuki auto’s, motoren en buitenboordmotoren steunt hiermee meerdere projecten ter bescherming van de zwarte neushoorn in Oost-Afrika.
Juwelier Gassan Celebration Partner KNVB
Diamantair en juwelier Gassan heeft zich voor de komende vier jaar als supporter verbonden aan de KNVB.
Postcode Loterij Buurtfonds lanceert wintercampagne om buurten te ondersteunen
Het Postcode Loterij Buurtfonds lanceert de campagne ‘Met je buurt de winter door’. Maatschappelijke organisaties kunnen van 8 november tot en met 28 februari 2023 een (extra) aanvraag indienen voor een financiële bijdrage zodat buurtprojecten, ondanks de gestegen prijzen, kunnen doorgaan.
Radio 538 en KNVB spelen nog een helft
Radio 538 en de KNVB hebben opnieuw verlengd. Ook komend jaar is 538 weer de officiële radiopartner van de Nederlandse voetbalbond. Naast een nauwe samenwerking tijdens het WK 2022 in Huis van Oranje en bij alle thuiswedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen, blijven de KNVB en Radio 538 samen content creëren.
Cordaid lanceert rouwband Qatar
Cordaid strijdt naar eigen zeggen 'tegen falende systemen en voor een menswaardig bestaan voor iedereen' Samen met bureau Fitzroy bedacht en ontwikkelde de stichting een rouwband met daarop namen van overleden arbeidsmigranten in Qatar.
Van Gogh Museum lanceert educatief kunstprogramma
Het Van Gogh Museum en DHL Express lanceren het educatieve programma Heart for Art. De komende drie jaar zullen de global partners samenwerken om kinderen uit gemeenschappen met beperkte toegang tot kunstonderwijs te inspireren met het werk en levensverhaal van Vincent van Gogh.
Inschrijving sponsorcases van start
De inschrijving voor de SponsorRingen is weer open voor de beste case(s) uit de periode van 1 november 2021 tot 1 november 2022.
Onderzoek: WK Qatar leeft niet
Een kwart van de Nederlanders zegt de wedstrijden van het Nederlands elftal in Qatar niet te gaan kijken op televisie in verband met de misstanden bij de bouw van de WK-stadions.
ADE x Lemon sessie: over mix van merken, cultuur en het nachtleven
Lemon Scented Tea organiseerde tijdens de week van Amsterdam Dance Event een eigen ‘swingend’ klantenevent. Heineken en Knaap waren te gast als spreker. Sylvie Verbiest van Small luisterde mee en deed verslag.
Pampers in actie voor prematurenzorg
Bij luierfabrikant Pampers staat de maand november in het teken van te vroeg geboren baby’s en hun ouders. Pampers vraagt in samenwerking met Vrienden UMC Utrecht & Wilhelmina Kinderziekenhuis en Care4Neo aandacht voor het belang van de beste zorg voor prematuren.
Doek valt voor MuseumDepotShop
Webshop MuseumDepotShop is deze week failliet verklaard. Het bedrijf werd drie jaar geleden opgericht.
Genomineerden NS Publieksprijs 2022 bekend
De stemperiode voor de NS Publieksprijs, de grootste publieksprijs voor boeken in Nederland is gestart. Een maand lang kunnen alle lezers van Nederland stemmen op de genomineerde boeken óf op een boek naar keuze via www.nspublieksprijs.nl.
Daniel Sillem en Adrian Vrijhoef van Kloaq: 'Podcasts zijn de advertenties waar mensen echt naar willen luisteren'
Daniel Sillem en Adrian Vrijhoef zijn sound creatives bij en oprichters van Kloaq audio design. Samen verzorgen zij een van de presentaties tijdens ‘The Dutch Podcast Conference’ op dinsdag 1 november in B Building, Amsterdam. Een korte kennismaking.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing