PRISM Amsterdam stopt ermee

15jun 201713:19
  • Sponsoring
  • 15578 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkStrategieSportmarketing

nieuws Sportmarketingbureau PRISM Amsterdam houdt eind juni op te bestaan. Daarmee komt een einde aan de juridische opvolger van Trefpunt, een van de oudste sportmarketingbureaus in Nederland. Teleurstellende resultaten zijn de reden dat dit bureau uit het WPP-concern ermee stopt.

Pay Per Point: FC Den Bosch verkoopt meer seizoenskaarten

15jun 201700:06
  • Sponsoring
  • 9338 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingVerdienmodellenVoetbal

nieuws Het vernieuwende verdienmodel Pay Per Point lijkt FC Den Bosch geen windeieren te leggen. De middenmoter in de Jupiler League laat supporters alleen extra betalen als er punten worden gepakt door het eerste elftal. Fans en marketeers zijn enthousiast over het idee, dat bovendien nu al tot een groei van het aantal verkochte seizoenskaarten heeft geleid.

PwC: 'Digitale content draait om meer dan prijs'

13jun 201712:15
  • Media
  • 16842 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentConsumentenBereikMediaOnderzoek

nieuws Digitale content draait niet zozeer om prijs of distributie, maar vooral om de gebruikerservaring. Dit is een belangrijke bevinding uit de Entertainment & Media Outlook 2017–2021 van PwC. De mediasector groeit de komende vijf jaar, vooral dankzij het succes van online video en muziek-streaming.

Björn Stenvers wordt fondsdirecteur bij ICOM

13jun 201711:10
  • Sponsoring
  • 15437 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingPersonaliaKunst & Cultuur

nieuws Björn Stenvers, momenteel directeur van de stichting Samenwerkende Amsterdamse Musea (SAM), verruilt op 1 september zijn Amsterdamse functie voor een internationale positie bij de International Council of Museums in Parijs. Als executive director van het ‘Fonds de Dotation’ van ICOM wordt hij verantwoordelijk voor de strategieontwikkeling, de marketing en het uitbouwen van het netwerk.

TUI sponsort The Friday Move op BNR

12jun 201709:45
  • Sponsoring
  • 12831 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • RadioSponsorshipMedia

nieuws Reisorganisatie TUI heeft zich dit jaar verbonden als sponsor aan het BNR-programma The Friday Move. Deze wekelijkse radioshow wordt gepresenteert door Wilfred Genee. Afgelopen week vlogen hij en zijn gasten naar Gran Canaria voor een speciale uitzending.

[Interview] Gijs Poortman over Eurosport, home of cycling

9jun 201710:01
  • Media
  • 25125 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • SportTelevisieInterview

nieuws De zet van Eurosport om de exclusieve rechten op live-uitzendingen van de Giro d’Italia aan te kopen bleek een briljante te zijn. Wielrenner Tom Dumoulin zorgde ervoor dat de kijkcijfers onlangs door het dak van de sportzender schoten. Zendermanager Gijs Poortman licht zijn strategie toe: 'We gaan vaker inzetten op exclusieve live-rechten.'

Volvo verlengt sponsordeal met KLM Open

9jun 201709:40
  • Sponsoring
  • 19342 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportSponsoring

nieuws Volvo verbindt zich voor het tweede jaar als ‘Official Car Sponsor’ aan het KLM Open. Het Zweedse automerk levert onder meer de courtesy cars voor spelers en officials. Ook is de nieuwe Volvo XC60 te bewonderen op het toernooi. Het KLM Open vindt plaats van 14 tot en met 17 september op The Dutch in Spijk.

Real Madrid is sterkste clubmerk in voetbal

8jun 201712:00
  • Sponsoring
  • 17787 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ZakelijkMerkenOnderzoekVoetbal

nieuws Real Madrid prolongeerde zijn titel in de Champions League, maar is ook commercieel de sterkste voetbalclub. Dit blijkt uit de Brand Finance Football 50. De club van Cristiano Ronaldo passeerde eeuwige rivaal FC Barcelona. Opmerkelijk is dat een veel minder succesvolle club, Manchester United, dankzij een uitgekiende commerciele strategie de meeste waarde vertegenwoordigt: 1,7 miljard dollar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen