ING meest trots op grote progressie vrouwenvoetbal

7aug 201712:11
  • Sponsoring
  • 10936 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • VoetbalSponsoringCampagnes

nieuws De Oranje Leeuwinnen schreven gisteren historie door ongeslagen Europees Kampioen te worden na een wervelende finale tegen Denemarken. Hiermee onttroonde het Duitsland dat de afgelopen zes edities op zijn naam schreef. Ook voor hoofdsponsor ING uiteraard een prachtig succes. Manager Sportsponsoring Steven Sedee van de bank blikt terug.

Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar

7aug 201711:50
  • Bureaus
  • 12192 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Online advertisingSportmarketingVoetbal

weblog Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gillette zou scheren.

Kim Kreber (Kia) over sponsoring WEURO 2017: 'Passie vrouwenvoetbal hoort bij ons merk'

7aug 201711:48
  • Sponsoring
  • 7535 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SportmarketingVoetbal

nieuws Kia is al sinds 2006 sponsor van de FIFA en dit jaar dus automatisch ook van het EK Vrouwenvoetbal. Met de eindzege zorgde het Nederlandse vrouwenelftal voor een historische en ongekende sensatie. Kia heeft tijdens het EK dankzij de steeds groeiende publieke belangstelling goede zaken gedaan in termen van awareness en merkbeleving. In gesprek met director marketing Kim Kreber: ‘Door het ongekende succes van Oranje heeft het toernooi ook in ons land de aandacht gekregen die het verdient.’

Opel blijft sponsor van Borussia Dortmund en Feyenoord

7aug 201711:42
  • Sponsoring
  • 6150 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Voetbal

nieuws Opel is ook de komende vijf jaar sponsor van de Duitse voetbalclub Borussia Dortmund. In Nederland eindigde dit jaar het hoofdsponsorschap van Opel bij Feyenoord, maar onlangs werd aangekondigd dat het automerk de komende drie jaar mobiliteitspartner van Feyenoord wordt. Hiermee behoort Opel ook tot een van de strategische partners van de regerend landskampioen.

ING: 'Vrouwen zijn bindmiddel van Nederlandse voetbal'

4aug 201712:42
  • Sponsoring
  • 22872 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • SponsoringVoetbal

nieuws De Leeuwinnen hebben de finale van WEURO2017 bereikt. Volle stadions, acht wedstrijden live op de NPO met miljoenen kijkers en het goed scorende YouTubekanaal Only Football zijn slechts enkele wapenfeiten uit deze eindronde. Daarom is het toernooi voor hoofdsponsor ING een groot succes. Maar de importantie van vrouwen voor het Nederlandse voetbal is oneindig veel groter volgens Steven Sedee, manager sportsponsoring van ING. ‘Vrouwen zorgen voor een bestendige toekomst van het Nederlandse voetbal.’

40e Uitmarkt van essentieel belang Amsterdam Marketing

4aug 201711:07
  • Algemeen
  • 21258 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Evenement

nieuws De Uitmarkt bestaat veertig jaar en vindt plaats van vrijdag 25 t/m zondag 27 augustus 2017. Tijdens de Uitmarkt wordt het rijke culturele aanbod voor het komende seizoen gepresenteerd. ‘Cultuur en deelnemen aan culturele activiteiten heeft een groot positief effect op mensen. Tijdens de Uitmarkt laten we met alle partners en deelnemers zien hoe rijk dat aanbod is in Nederland. Onze organisatie brengt door brede en complete informatievoorziening over wat er te zien en te doen is, cultuur dichterbij de mensen. De Uitmarkt is daarom voor ons een belangrijk evenement,’ aldus Frans van der Avert, directeur Amsterdam Marketing.

Sponsorlessen van Amsterdam City Swim

3aug 201711:40
  • Sponsoring
  • 32088 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ActivatieMaatschappijEvenementSponsorRing

nieuws Van de successen van prijswinnaars kun je leren, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 1: Amsterdam City Swim.

Lucien Spee (directeur Pride Amsterdam): 'Je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten'

3aug 201711:21
  • Algemeen
  • 23109 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EntertainmentMaatschappijEvenement

nieuws De Pride Amsterdam, voorheen Gay Pride, is deze week van start gegaan. Aanstaande zaterdag (5 augustus) vindt de botenparade plaats. De Pride is een mensenrechten organisatie, wat maakt dat het naar eigen zeggen niet aan marketing doet maar evengoed is het evenement alom bekend, ook over de grens. Lucien Spee, directeur van de stichting, over de media aandacht, sponsoring en uitdagingen van de Pride.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen