Prinses Laurentien is invloedrijkste persoon in filantropie

2okt 201711:36
  • Sponsoring
  • 9901 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MVOPersonenMaatschappijFondsenwerving

nieuws Prinses Laurentien van Oranje is door De Dikke Blauwe uitgeroepen tot ‘invloedrijkste speler in de Nederlandse filantropie 2017-2018’. De prinses staat bovenaan de nieuwe, jaarlijkse ranglijst DDB100. De jury roemt haar onder meer vanwege het baanbrekende werk met kinderen in haar Missing Chapter Foundation. Ze volgt het echtpaar Joop en Janine van den Ende op, dat de lijst vorig jaar aanvoerde.

PSV boekt nettowinst van ruim 2 miljoen euro

1okt 201720:37
  • Sponsoring
  • 10668 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringZakelijkVoetbal

nieuws PSV heeft in het boekjaar 2016-2017 financieel een positief resultaat behaald. Uit het vrijdag gepubliceerde financieel jaarverslag blijkt dat het resultaat na belasting € 2,2 miljoen is. Belangrijk voor de club waren de komst van de nieuwe hoofdsponsor Energiedirect.nl en eSports-partner Ziggo.

Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin

29sep 201715:55
  • Sponsoring
  • 21657 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Branded contentSponsorshipTelevisie

nieuws Karwei is per 2018 de branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In deze crossmediale samenwerking maken zij van een huis een thuis. In het televisieprogramma ligt de focus op inspiratie en het verfraaien van (woon)kamers, door middel van styling, inrichten en combineren.

Subway is zesde eSports-partner van Ajax

29sep 201711:32
  • Sponsoring
  • 19062 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • FoodSponsorshipVoetbal

nieuws Subway is de nieuwe eSports-partner van Ajax, de virtuele tak van de voetbalclub. De retailketen maakte dit bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop. Subway sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen.

Cultureel reveil voor sponsors

29sep 201710:20
  • Sponsoring
  • 25786 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekZakelijkSponsorcongresKunst & CultuurSponsoring

weblog Als sponsorjournalist krijg ik wel eens het verwijt dat ik te veel over sportsponsoring schrijf. In sport mag dan het meeste geld omgaan, maar daarnaast zijn er andere sectoren waar sponsoring vaak een hoger doel dient. Niet voor niets ging het Sponsorcongres deze week over 'purpose', hét toverwoord in marketingland. Vaak gaat het dan om sociaal-maatschappelijke of ecologische projecten, maar - zo wordt me geregeld ingepeperd - is cultuur uiteindelijk niet het allerhoogste doel?

Mattijs Manders (ADO Den Haag) over strijd met Chinezen

29sep 201710:07
  • Sponsoring
  • 26307 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SponsoringSportmarketingSponsorcongresVoetbal

nieuws Sponsoring kan soms leiden tot hoogoplopende conflicten, zo blijkt uit het openhartige verhaal van Mattijs Manders, algemeen directeur ADO Den Haag. De strijd met de nieuwe Chinese eigenaar United Vansen reikte tot aan de rechtbank. Hoe los je zo'n conflict op? Manders speelde open kaart op het Sponsorcongres. 'Het was oorlog.'

Ajax bindt PayPal als eSports-partner

28sep 201712:49
  • Sponsoring
  • 12321 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Online betalenSponsorshipVoetbal

nieuws Ajax en PayPal gaan nauw samenwerken op het gebied van eSports. Daarmee is PayPal de eerste partner die er bewust voor kiest om alleen Ajax eSports te omarmen binnen de club. PayPal sluit het partnership voor één jaar af, met een optie voor nog een jaar.

KNSB en 100% NL geven startschot in Ochtendshow

28sep 201710:17
  • Sponsoring
  • 14945 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingRadioMediaSport

nieuws In De Ochtendshow met Lars is vandaag het startschot gegeven voor een tweejarige samenwerking tussen 100% NL en de KNSB. Het radiostation wordt mediapartner van de schaatsbond en verbindt zich aan de schaats- en skatesport tot en met 2019. De focus van de samenwerking ligt op het langebaanschaatsen, 'IJstijd!', marathonschaatsen, inline-skaten en natuurijs. Zo zal het radiostation met Nederlandse muziek zichtbaar aanwezig zijn bij alle nationale toernooien in Thialf.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen