ING steunt G-voetbal via Facebook Live

3aug 201710:07
  • Sponsoring
  • 19827 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VideoSocial mediaSponsoringVoetbal

nieuws Op de Coaches Betaald Voetbal G-voetbaldag heeft ING onder meer coach Paul Bosvelt en voetballers met een beperking uitgedaagd om deel te nemen aan voetbal-challenges. De uitdagingen werden beloond met een donatiebedrag voor het G-voetbal. Via Facebook Live werd in totaal 25.000 euro opgehaald. ING kan dankzij dit bedrag samen met de KNVB vijf tot tien clubs helpen een G-voetbalafdeling op te starten.

Digitaal abonnement VI PRO maakt prima start

2aug 201712:33
  • Media
  • 14774 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekVoetbalDigitaalOnlineVerdienmodellen

nieuws Voetbal International is positief over de eind april gestarte nieuwe website en app, waar ook de nieuwe digitale abonnee-omgeving VI PRO bij hoort. Dit online abonnement verwelkomde eind juli zijn 2.500e lid. 'Een vliegende start', aldus uitgever Weekbladpers Groep.

[Marketing Science] Sweet spot sponsorship

1aug 201708:00
  • Sponsoring
  • 8796 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Onderzoek

nieuws In een tijd waarin innovatieve vormen van marketing elkaar in hoog tempo opvolgen, gaat deze golf voorbij aan een nog immer populaire vorm van marketing: sponsoring van evenementen. Ook in wetenschappelijk onderzoek naar sponsoring vindt relatief weinig vernieuwing plaats: de focus van deze onderzoeken ligt met name op het meetbaar maken van de resultaten van sponsoring, waarbij het kwantificeren van deze impact of het bepalen van een ‘return on investment’ keer op keer praktisch onmogelijk blijkt.

Nike tekent sponsorcontract met 9-jarige zoon Kluivert

31jul 201711:15
  • Sponsoring
  • 13330 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • ContentSocial mediaSponsorshipVoetbal

nieuws Shane Kluivert, de jongste zoon van Patrick Kluivert, heeft een 5-jarig contract getekend bij Nike. Met zijn negen jaar is hij vermoedelijk de jongste sporter met een kledingcontract. Hij is vooral gewild vanwege zijn grote bereik op social media.

Slagharen partner van SOS Kinderdorpen

28jul 201711:51
  • Sponsoring
  • 20834 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringMaatschappij

nieuws Voor het tweede jaar op rij is SOS Kinderdorpen partner van Attractie- & Vakantiepark Slagharen. En net als vorig jaar openen de deuren kosteloos voor donateurs van het goede doel tijdens de SOS Familiedag op 24 september. Bovendien wordt er dit jaar in het hoogseizoen voor het eerst een SOS Kinderdorpen-lodge verhuurd.

Philips en Rijksmuseum tonen maatschappelijk belang kunst

27jul 201700:18
  • Sponsoring
  • 16821 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Social mediaStorytellingKunst & CultuurContentCreatie

nieuws Het Rijksmuseum en zijn sponsor Philips nemen ons mee in de wonderlijke medische wereld van de gouden eeuw. Via een social campagne, in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, laat Philips zien wat het belang van kunst is voor onze samenleving.

Aart-Jan van Triest, CMO FrieslandCampina: 'Met sponsoring duurzaam aan topteam bouwen'

26jul 201714:49
  • Sponsoring
  • 12574 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PartnershipSponsorcongres

nieuws Aart-Jan van Triest spreekt op het Sponsorcongres op 26 september a.s. over de kersverse sponsoring van Team LottoNL-Jumbo door FrieslandCampina. Naast hem ook presentaties van klimaatactiviste Bernice Notenboom, wielerploeg Earth, het Fries Museum, Robeco Summernights, Nationale Opera & Ballet, Wijzer Werven en anderen.

Mercedes verruilt DTM voor Formule E

25jul 201711:36
  • Sponsoring
  • 11994 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementInnovatieSponsoringSport

nieuws Mercedes stapt na volgend seizoen uit het prestigieuze Duitse tourwagen-kampioenschap DTM. De Duitse autofabrikant richt zich vanaf 2019 op de Formule E, het kampioenschap voor elektrische wagens. Door het wegvallen van fouding partner Mercedes (sinds 1984) gaat het DTM-kampioenschap in principe verder met alleen BMW en Audi.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen