TomTom blijft sponsor Nuon Solar Team

25jul 201710:32
  • Sponsoring
  • 11386 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementActivatiePartnershipInnovatie

nieuws TomTom sponsort ook dit jaar het Nuon Solar Team. Dit is het derde jaar dat de elektronica-fabrikant het team ondersteunt met technologie, waaronder kaarten, sport-wearables en actiecamera’s. De 2017-editie van de Bridgestone World Solar Challenge zal de zwaarste tot nu toe zijn.

Sponsorcongres 2017: Kan sponsoring de Noordpool redden?

25jul 201710:19
  • Sponsoring
  • 7998 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sponsorcongres

nieuws Poolreizigster en klimaatjournalist Bernice Notenboom is de keynote op het Sponsorcongres van 26 september aanstaande. Purpose is het centrale thema van het congres: hoe kan sponsoring ook en vooral een maatschappelijke impact hebben? Naast Notenboom zijn er ook presentaties van wielerteam Earth dat de aarde sponsort, Nationale Opera & Ballet, het Fries Museum en hun partnership met Aegon, Het Concertgebouw en Robeco Summernights en het bureau Wijzer Werven dat instellingen in de culturele sector helpt om sponsors te werven.

Nederlandse dance-festivals onder druk

25jul 201709:47
  • B2b
  • 8077 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • EvenementInteractieEntertainment

nieuws De Nederlandse dance-festivalmarkt heeft het moeilijk, zo blijkt uit de halfjaarlijkse Dance Festival Monitor. Hoewel het aantal festivals en bezoekers in de eerste helft van 2017 is toegenomen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, is de ticketomzet gedaald. Voornaamste verklaring zijn de lagere ticketprijzen.

4 vragen aan ING-sponsorbaas Tsjitske Benedictus

25jul 201700:03
  • Sponsoring
  • 7270 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • SponsorRingSponsorshipMarketing

nieuws In de nieuwe print-editie MarketingTribune die vandaag verschijnt, staat het thema ‘sponsoring’ centraal. Tsjitske Benedictus (ING) bijt het spits af. Zij startte in 1997 bij TNT als trainee en daarna in verschillende leidinggevende functies. In 2005 stapte ze over naar ING als marketeer. Sinds 2011 is zij binnen ING Nederland eindverantwoordelijk voor sponsoring, activaties en de organisatie van ING evenementen. Dat zijn er 500 waaronder de sponsoring van het amateurvoetbal (475 amateurclubs), het Nederlands elftal (inclusief het vrouwen elftal), het Rijksmuseum, Golf, The Flying Dutch, Natuurmonumenten, De Kunsthal en Koninklijk Theater Carré. 'Ons sponsorbeleid is purpose driven’.

Persgroep verdiept partnership Stichting Klassieke Concerten

24jul 201721:07
  • Sponsoring
  • 8108 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • Kunst & CultuurMuziekPartnershipMediaContentDagbladuitgevers

nieuws Dit jaar wordt het commerciële partnership uitgebreid tussen De Persgroep en Stichting Klassieke Concerten Nederland (SKCN). De culturele match met de Volkskrant, Trouw en Het Parool werd al eerder gevonden. Dit najaar zal ADR (AD en de regiotitels) toegevoegd worden als onderdeel van de partnership. Hiermee wordt klassieke muziek nog toegankelijker gemaakt voor een breder publiek.

Dutch Masters keert terug naar Nederland

24jul 201712:04
  • Sponsoring
  • 8189 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EntertainmentEvenementSportmarketing

nieuws De European Senior Tour keert na twee jaar terug in Nederland. Van 6 tot en met 8 oktober 2017 vindt The Dutch Masters plaats op golfbaan The Dutch in Spijk. Het evenement is een initiatief van The Dutch en TIG Sports.

Tour de France tot 2023 live bij Eurosport

24jul 201709:13
  • Media
  • 11132 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaRechtenTelevisieSport

nieuws De Tour de France is ook de komende zes jaar bij Eurosport te zien. Door de nieuwe deal is ’s werelds grootste wielerwedstrijd in 38 Europese landen via de sportzender te volgen. In Nederland en België geldt gedeeltelijke exclusiviteit: Eurosport blijft hier tot en met 2023 de enige zender waar wielerfans álle Tour-etappes van start tot en met finish live kunnen bekijken.

Wouter Sleijffers (Fnatic): 'eSports zijn de new world sports'

21jul 201709:39
  • Sponsoring
  • 31988 x gelezen
  • Link
  • Kevin Loos
  • Online gamingInterviewSponsoringSport

nieuws Aan cijfers en publicaties over het eSports-domein geen gebrek dezer dagen. In alle onderzoeken stijgen het aantal gamers, aantal uur dat naar eSports wordt gekeken en de sponsorinkomsten ieder kwartaal opnieuw. Hoog tijd om het gesprek te verdiepen. Kevin Loos van marketingbureau 2Basics sprak uitgebreid met Wouter Sleijffers, CEO van Fnatic. 'Waarom zouden wij geen voetbalclub kunnen kopen?'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners

  • Stichting SponsorRingen