Muzieksponsoring naar $1.28 miljard

Muzieksponsoring naar $1.28 miljard
  • Sponsoring
  • 12 apr 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Dat is een stijging van 5.4% in vergelijking met 2012, volgens IEG Research. De groei ligt wel onder de gemiddelde verwachte stijging van 5,5% in sponsoruitgaven voor 2013, maar is meer dan de 5,1% groei die verwacht wordt voor de entertainmentcategorie.

De uitgaven worden zowel gestimuleerd door traditionele als door nieuw opkomende branches. Bier, banken en alcoholische dranken zijn de drie meest actieve branches bij de sponsoring van muziekevenementen. AB-InBev is de grootste sponsor in aantallen sponsorships.

Recente deals zijn Citibank en the Rolling Stones, blueCigs en het Sasquatch! muziekfestival en Fruttare en het Coachella Valley Music and Arts Festival. JBL werd na een jaar afwezigheid opnieuw sponsor van Coachella terwijl T-Mobile zijn partnership uitbreidde met de sponsoring van de webcast van het evenement.Een toegenomen trend is dat bedrijven muziek gebruiken in het ondersteunen van customer loyalty programma's.

Citibank gebruikt de Rolling Stones sponsoring door het aanbieden van presale tickets voor Citi Private Pass leden, terwijl Starwood Hotels & Resorts Worldwide zijn verbintenis met Live Nation gebruikt door unieke belevenissen aan te bieden binnen zijn Starwood Preferred Guest Loyalty programma.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken