Procter & Gamble eventpartner KNSB

Procter & Gamble eventpartner KNSB
  • Sponsoring
  • 23 sep 2013 @ 15:18
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorcongresActivatieSportmarketing

Procter & Gamble wordt in het verlengde van de 'Bedankt, Mam' campagne met Sven en Elli Kramer ook eventpartner van de KNSB.

P&G sponsort Olympische atleten en achter elke atleet staat een toegewijde moeder. P&G richt zich als trotse sponsor op moeders. Niet alleen moeders van Olympische atleten, maar alle moeders. Door middel van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne vraagt P&G aandacht voor alle moeders en zet in het kader van de Olympische Spelen moeders van atleten in het zonnetje. Daarmee is vorig jaar begonnen tijdens de Olympische spelen in Londen. In Nederland zullen Sven en Elli Kramer in het kader van de Olympische spelen in Sochi het gezicht zijn van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne.

Langebaanschaatsen is voor Nederland de grootste sport op de Olympische Winterspelen. P&G heeft dan ook gekozen voor Sven Kramer als het gezicht voor haar campagne in ons land. Een samenwerking met de KNSB om een actie speciaal voor schaatsfans op te zetten, kon dan ook niet uitblijven. De ticketactie zal via drogisterijketen Kruidvat lopen, waar klanten bij aankoop van ‘2+1 gratis’ producten een gratis tweede kaartje voor het KNSB Kwalificatietoernooi ontvangen. Tevens maken zij ook nog kans op 50 VIP-upgrades voor twee personen.

“Sven Kramer en zijn moeder Elli zijn het boegbeeld van de ‘Bedankt, Mam.’ campagne. Graag geven we onze consumenten de gelegenheid om een schaatswedstrijd van Sven Kramer live bij te wonen. Met onze partner Kruidvat zijn we blij dat we via een eventpartnership met de KNSB dit kunnen realiseren”, aldus een woordvoerder van P&G.

Dennis Schomaker, Manager Marketing, Sponsoring & Evenementen bij de KNSB, is enthousiast: “De KNSB juicht een dergelijke actie van Olympische Spelen partners natuurlijk toe. Het is fantastisch dat een multinational als Procter & Gamble haar consumenten in de gelegenheid stelt om het KNSB Kwalificatietoernooi bij te wonen. Een Kwalificatietoernooi dat vijf dagen lang zal sidderen van de spanning, omdat maar tien Nederlandse dames en tien Nederlandse heren zich kunnen plaatsen voor Sotsji. Daar wil je als schaatsfan toch bij zijn!”

Ronald van de Straat, communicatie directeur bij Procter & Gamble Belgie en Nederland, zal op het aanstaande Sponsorcongres op 21 november als keynote spreker uitgebreid ingaan op de 'Bedankt, Mam'-campagne. 
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken