Sponsorinkomsten AZ dalen
- Sponsoring
- 4 okt 2013 @ 16:15
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Sportmarketing
- 4 okt 2013 @ 16:15
- Redactie Sponsoring
De opbrengsten uit sponsoring bij AZ Alkmaar daalden in het seizoen 2012/2013 met € 0,5 miljoen ten opzichte van het seizoen 2011/12.
In 2012/13 bedroegen de inkomsten 5,639 miljoen euro tegenover 6,126 miljoen een seizoen eerder. De nog steeds aanhoudende financiële malaise bij een groot deel van de sponsors was hier volgens AZ debet aan. In 2012/13 waren nagenoeg alle businessrooms en businessunits verhuurd. Wel liep het aantal verkochte business-seats en logeseats terug.
In 2012/13 had AZ negen Business Team leden, te weten: AFAS, Macron, Amstel, Rabobank, Dong Dao, DEPEE, Nelson, Atlas en Ruitenheer. AFAS verlengde het hoofdsponsorcontract in 2012 met vijf jaar.
De totale jaarrekening over het seizoen 2012-2013 toont een plus van 8,9 miljoen euro. ‘Dit is een mooie financiële basis voor de komende drie jaar’, aldus Toon Gebrands. ‘Dit markeert een periode die we nu afsluiten. Een periode van drie jaar waarin we met de hele organisatie heel hard hebben gewerkt om alles op orde te krijgen.’
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing