Assen Welkom Thuisstad voor Olympic TeamNL Sochi 2014

Assen Welkom Thuisstad voor Olympic TeamNL Sochi 2014
  • Sponsoring
  • 1 nov 2013 @ 10:15
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingEvenementActivatie

Assen is als de Welkom Thuisstad gekozen waar Olympic TeamNL op 24 februari uit Sochi aan zal komen. De Drentse provinciehoofdstad zal samen met supporters uit het hele land de sporters warm welkom heten. Assen is hiermee na Zwolle (Turijn 2006), Amsterdam (Beijing 2008), Haarlem (Vancouver 2010) en Den Bosch (London 2012) de vijfde stad op rij die voor de Olympische sporters een echt publiek ‘welkom thuis’ verzorgt. Net als bij de voorgaande vier edities heeft NOC*NSF ervoor gekozen om de productie van het evenement samen met sponsoring &activatiebureau Kumpany te realiseren.

‘De Olympische sporters horen en zien tijdens de Spelen zijdelings wel wat er in Nederland gebeurt, maar het echte besef komt altijd pas bij de aankomst in de Welkom Thuisstad’, zegt Maurits Hendriks, Chef de Mission London 2012, Sochi 2014 en Rio 2016. ‘Ik reken er op dat net als in Haarlem en Den Bosch onze  Olympische Sporters ook nu weer verrast zullen worden door de ontvangst in Assen.

Wethouder Henk Matthijsse (VVD) is ontzettend blij dat NOC*NSF Assen heeft gekozen als Welkom Thuisstad voor de Olympische sporters. ‘Het is prachtig om als stad de sporters een warm en enthousiast welkom te bereiden. Iedereen kent ons van de TT, maar Assen is niet alleen een sportstad. We willen ons ook profileren als evenementenstad, waar we bijvoorbeeld culturele activiteiten koppelen aan onze aantrekkelijke binnenstad. Wat we in alles doen, is het zoeken van verbindingen. We zijn trots op wie we zijn, wat we hier in deze stad met al onze partners bereiken. Trots zijn wij ook op de uitverkiezing van Assen door NOC*NSF als Welkom Thuisstad. Dat zult u begrijpen. We zien er een aansporing in om in de aanloop naar 24 februari een reeks aan activiteiten te organiseren waarmee we ons als stad, als provincie in velerlei opzichten willen onderscheiden. In die zin past de Olympische gedachte heel goed bij Assen. Onze filosofie is dat we zoveel mogelijk mensen mee laten doen. Die spirit zal de Olympische sporters niet ontgaan als zij hopelijk behangen met eremetaal het podium in Assen beklimmen. Ze mogen rekenen op een onvergetelijk welkom.’

Het Welkom Thuis is tijdens de laatste drie Olympische Spelen een belangrijk onderdeel geworden van de Olympische beleving. Het is in 2014 de vijfde keer dat Welkom Thuis wordt georganiseerd. Het begon op het NS-station van Zwolle (Turijn 2006) en gaat via het Olympisch Stadion in Amsterdam (Beijing 2008), de Grote Markt van Haarlem (Vancouver 2010) nu via ’s-Hertogenbosch (London 2012) nu naar Assen. 

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: ‘We winnen veel met sport. Met de keuze voor Assen als 'Welkom Thuisstad 2014' kunnen wij dat op 24 februari 2014 weer eens goed laten zien en brengen we Olympic TeamNL en het Nederlandse publiek dicht bij elkaar. Mooi om zo samen onze sporthelden op een feestelijke manier te eren en te waarderen voor hun prestaties.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken