Beslist.nl en Telegraaf op recordjacht

Beslist.nl en Telegraaf op recordjacht
  • Sponsoring
  • 27 nov 2013 @ 11:03
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sportmarketing

Beslist.nl en Telegraaf Media Groep zijn een samenwerking gestart waarin ze dit schaatsseizoen samen op recordjacht gaan. Met name de persoonlijke records van de schaatsers zullen worden uitgelicht om de progressie van de Nederlandse schaatsers objectief meetbaar te kunnen maken met de “Best List Record Index”. De campagne is ontwikkeld door sportmarketingbureau SportVibes & Company.

Beslist.nl is naamgever van schaatsteam Team beslist.nl met daarin schaatshelden als Olympisch Kampioen Mark Tuitert, Wereldkampioen Sprint Michel Mulder en met voormalig Olympisch Kampioen Gerard van Velde als coach. ‘Wij zijn in dit Olympisch seizoen sterk beperkt in onze communicatiemogelijkheden met Team beslist.nl door de Olympische regelgeving’, licht Carla Vaandrager, marketing communicatie manager van Beslist.nl toe. ‘Vandaar dat wij sportmarketingbureau SportVibes & Company uit Den Haag hebben gevraagd een activatieconcept te ontwikkelen waarmee we het gehele schaatsseizoen goed zichtbaar kunnen zijn, onze positie in schaatsen versterken en wat past bij ons DNA. SportVibes vond het antwoord in het “Best List” concept.’

‘Beslist.nl is het grootste online winkelcentrum en geeft met ruim 8.600 aangesloten webshops het beste overzicht van wat er online te koop is.  Met de Best List van dit schaatsseizoen geven we niet alleen een overzicht geven van de mooiste schaatsrecords, maar voegen hier ook een vernieuwend element aan toe: De Best List Record Index. Bij de Best List Record Index gaat het erom welke schaatser dit seizoen zichzelf het meeste verbeterd. Het draait niet om winnen of verliezen, maar om een bijzondere persoonlijke prestatie, het beste uit jezelf halen’, zegt Hans-Willem Dicke, managing partner van SportVibes. ‘Samen met Telesport (print en online) zullen wij wekelijks de verhalen van Nederlandse schaatsers publiceren achter de persoonlijke records en de statistieken van verbeteringen van schaatsers bijhouden. Dat biedt ons ook de mogelijkheid om tijdens de Spelen relevant aanwezig te zijn, ook op TV en radio. Aan het einde van het seizoen verdient de schaatser of schaatster die zichzelf het meeste heeft verbeterd, de Best List Award. Zo is de Best List Record Index een uniek instrument om objectief de grootste schaatsbeloftes van de toekomst zichtbaar te maken. Een moderne objectieve vorm van scouting in het schaatsen.’

‘Maar het Best List concept biedt ons ook de mogelijkheid om andere aansprekende ranglijsten, zelfs buiten de schaatssport, te omarmen en daar onze schaatsers aan te koppelen’, zegt Vaandrager. ‘Zo zullen we de Top1000 allertijden van Veronica sponsoren en zullen de schaatsers van Team beslist.nl daar hun muzikale voorkeuren aangeven. Met Skyradio wordt een Best List prijsvraag georganiseerd voor arrangementen naar het belangrijkste toernooi van dit jaar, het KNSB Kwalificatie Toernooi voor Sotsji. Kortom voldoende zichtbaarheid voor beslist.nl’, aldus Vaandrager.

 
Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken