FC Twente verliest kort geding van Grolsch

FC Twente verliest kort geding van Grolsch
  • Sponsoring
  • 19 nov 2013 @ 15:14
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Rechten

Grolsch hoeft de prijs van het bier dat aan FC Twente wordt geleverd niet aan te passen. Dat heeft de rechtbank in Almelo bepaald. Ook hoeft de sponsor van de voetbalclub niet in gesprek te gaan over de prijzen die in 2008 zijn afgesproken.

FC Twente en Grolsch hebben al jaren een sponsorrelatie. In 1997 sloten ze een Foundersovereenkomst voor de bouw van een nieuw stadion, waarbij Grolsch het voorkeursrecht kreeg voor de levering van bier tegen een marktprijs. De twee partijen hebben in 2008 afgesproken dat Grolsch twaalf jaar lang exclusief de drank voor het stadion van FC Twente zou leveren. Grolsch werd daarbij ook de naamgever van het FC Twente-stadion: De GrolschVeste. 
Volgens FC Twente is de afgesproken bierprijs te hoog. Dat zou blijken uit betere aanbiedingen van andere brouwers zoals Amstel en Jupiler. Volgens de rechter staat de overeenkomst echter niet op zich, maar maakt die deel uit van een reeks (sponsor)overeenkomsten waarvan de twee partijen profiteren

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken