FC Twente verliest kort geding van Grolsch
- Sponsoring
- 19 nov 2013 @ 15:14
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Rechten
- 19 nov 2013 @ 15:14
- Redactie Sponsoring
Grolsch hoeft de prijs van het bier dat aan FC Twente wordt geleverd niet aan te passen. Dat heeft de rechtbank in Almelo bepaald. Ook hoeft de sponsor van de voetbalclub niet in gesprek te gaan over de prijzen die in 2008 zijn afgesproken.
FC Twente en Grolsch hebben al jaren een sponsorrelatie. In 1997 sloten ze een Foundersovereenkomst voor de bouw van een nieuw stadion, waarbij Grolsch het voorkeursrecht kreeg voor de levering van bier tegen een marktprijs. De twee partijen hebben in 2008 afgesproken dat Grolsch twaalf jaar lang exclusief de drank voor het stadion van FC Twente zou leveren. Grolsch werd daarbij ook de naamgever van het FC Twente-stadion: De GrolschVeste.
Volgens FC Twente is de afgesproken bierprijs te hoog. Dat zou blijken uit betere aanbiedingen van andere brouwers zoals Amstel en Jupiler. Volgens de rechter staat de overeenkomst echter niet op zich, maar maakt die deel uit van een reeks (sponsor)overeenkomsten waarvan de twee partijen profiteren
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing