ABN AMRO opnieuw sponsor Hermitage

ABN AMRO  opnieuw sponsor Hermitage
  • Sponsoring
  • 22 jan 2014 @ 15:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Hermitage Amsterdam is zeer verheugd met de nieuwe driejarige sponsorovereenkomst die is bereikt met hoofdsponsor ABN AMRO. In het bijzijn van vijfentwintig leerlingen uit groep 6 van de basisschool Ieders Land uit Amsterdam ondertekenden vanochtend, woensdag 22 januari 2014, Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam, en Caroline Princen, lid Raad van Bestuur van ABN AMRO, het hernieuwde hoofdsponsorcontract.

In de Hermitage voor Kinderen zetten zij met symbolisch hun handtekening op een door de schoolkinderen geschilderd contract. De samenwerking wordt verlengd met een periode van drie jaar, waarin de Hermitage Amsterdam en ABN AMRO er naar streven om in gezamenlijkheid extra invulling te geven aan het gemeenschappelijke thema ‘talentontwikkeling’. Dit zal gebeuren binnen in het educatieve programma van de voor Nederland unieke Hermitage voor Kinderen en het ABN AMRO programma ‘Omdat je iets wilt bereiken’.

Buitengewoon blij
Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam: ‘Ik ben buitengewoon blij en trots dat deze hoofdsponsor van het eerste uur opnieuw kiest voor samenwerking met de Hermitage Amsterdam. Het vertrouwen dat ABN AMRO hiermee uitspreekt in onze tentoonstellingen en educatieve programma’s is voor ons, als niet-gesubsidieerde instelling, fantastisch nieuws.’ Caroline Princen, lid Raad van Bestuur ABN AMRO: ‘In de afgelopen vijf jaar hebben wij vele ontvangsten voor onze relaties en hun kinderen mogen organiseren in de Hermitage. Met de verlenging van dit contract willen wij naast deze ontvangsten ook een verdieping aanbrengen. ABN AMRO vindt het belangrijk jong talent de kans te geven zich te ontplooien. Wij denken een toegevoegde waarde te kunnen leveren aan het educatieve programma van de Kinderhermitage.’

Hermitage voor kinderen
Educatie is een belangrijke pijler van de Hermitage Amsterdam. Het educatieprogramma draait om social inclusion. Onder het motto ‘ieder kind heeft recht op de ontdekking van zijn artistieke talent’ is een ambitieus programma gerealiseerd voor de groepen 4, 5 en 6 uit het basisonderwijs. De cursussen zijn gekoppeld aan de tentoonstellingen in de Hermitage Amsterdam. Voor bijzondere talenten zijn er een speciaal ontwikkelingsprogramma Hermitage Atelier en het vervolgprogramma Hermitage Academie, dat is gericht op verdere talentontwikkeling en op kennis van kunstgeschiedenis.
De Hermitage voor Kinderen huist in een eigen pand aan de Nieuwe Herengracht en omvat vijf ateliers, twee leslokalen en een Kinderkantine. Het is daarmee de grootste educatieve ruimte van museaal Nederland. Jaarlijks bezoeken gemiddeld 15.000 basisschoolleerlingen de Hermitage voor Kinderen.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken