Accenture sponsor van Toneelgroep Amsterdam

Accenture sponsor van Toneelgroep Amsterdam
  • Sponsoring
  • 28 jan 2014 @ 14:52
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Accenture heeft een vierjarige sponsorovereenkomst afgesloten met Toneelgroep Amsterdam (TA). Het adviesbureau was een tijdje op zoek naar een nieuwe sponsorpartner in de cultuursector nadat medio vorig jaar bekend werd dat Amsterdam RAI geen toekomst meer zag in de internationale kunstbeurs ‘Art Amsterdam’. In ruil voor een financiële bijdrage kan Accenture medewerkers en/of relaties voorstellingen laten bijwonen.

De overeenkomst is recent ondertekend door Anja Montijn-Groenewoud, managing director Accenture Nederland, en Ivo van Hove, directeur van Toneelgroep Amsterdam.

Ambassadeursfunctie
Accenture koos voor Toneelgroep Amsterdam omdat het een ‘internationale ambassadeursfunctie’ vervult voor Amsterdam en een sterke binding heeft met de lokale samenleving. Montijn-Groenewoud: ‘Vanuit maatschappelijke overweging richt Accenture zich wat betreft sponsorprojecten veelal op sport en cultuur. Na jarenlang Art Amsterdam te hebben ondersteund, waren we op zoek naar een nieuwe sponsorpartner. Amsterdam als thuisbasis, internationale allure en een platform voor talent zijn kenmerken van Toneelgroep Amsterdam waar Accenture zich in herkent. Een organisatie die we daarom graag financieel ondersteunen. Vice versa biedt het gezelschap ons incentives en workshops voor onze medewerkers, alumni en relatie-activiteiten voor klanten en partners.´

‘Toneelgroep Amsterdam is ervan overtuigd met Accenture de juiste partner te hebben gevonden om haar lange termijn doelstellingen te behalen om ook in de toekomst een zo breed mogelijk publiek van kwalitatief hoogstaande producties te kunnen blijven voorzien’, aldus TA in een persbericht. Naast het adviesbureau wordt Toneelgroep Amsterdam ook gesteund door subsidies van het Ministerie van OCW en Gemeente Amsterdam en financiële injecties van o.a. Rabobank en Grant Thornton.

Over Toneelgroep Amsterdam
Toneelgroep Amsterdam werd in 1987 opgericht door de fusie tussen twee hoofdstedelijke gezelschappen, het Publiekstheater en Toneelgroep Centrum. Sinds de oprichting is TA gegroeid tot een van de gezichtsbepalende gezelschappen van de culturele en creatieve sector in Nederland. Toneelgroep Amsterdam trekt jaarlijks meer dan 100.000 toeschouwers, verspreid over het Stadsschouwburg aan het Leidseplein in Amsterdam en diverse internationale podia.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken