Guinness-commercial Biathlon tweeling nog paar uur online

Guinness-commercial Biathlon tweeling nog paar uur online
  • Sponsoring
  • 30 jan 2014 @ 14:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Media

Volgens regel 40 van het Olympisch handvest mogen Olympische sporters tijdens en rond de Olympische Spelen geen reclame maken voor hun sponsors. Deze black-out periode is voor de Olympische Winterspelen in Sotsji bepaald op 30 januari tot 26 februari. Voor officiële USOC sponsors maakt de USOC (het Amerikaans Olympisch Comité) een uitzondering. Het eerste slachtoffer van deze regel is een Guinness commercial over de biathlon tweeling Lanny en Tracy Barnes, van wie Tracy zich kwalificeerde, maar haar plaats afstond aan haar zus die te ziek was om aan de kwalificatiewedstrijd deel ter nemen.

Een bewonderenswaardig sportief gebaar van Tracy, dat een bewonderenswaardiger gebaar van het USOC verdiende. ‘Wij doen dit niet als een guerilla tactiek om me te kunnen liften op de Olympische spelen’, zei woordvoerder Jim Sias van Diageo, het concern waartoe Guinness behoort. ‘Dit is gewoon een heel krachtig, inspirerend verhaal waarvan wij denken dat het een perfecte illustratie is van het DNA van het Guinness merk. Wij wilden meer bekendheid aan het verhaal geven en zorgen dat het herkend wordt.’ De verbannen commercial staat nog tot middernacht op YouTube.

Talloze oproepen
De commercial, van BBDO New York, is onderdeel van Guinness’ "Made of More" campagne. Hij werd in allerijl gemaakt tijdens de Olympische kwalificatiewedstrijden eerder deze maand. NBC Sports: ‘Lanny lag eruit totdat Tracy haar de beslissing die zij voor die beslissende wedstrijd maakte informeerde.’
‘Liefde betekent dat je je droom kunt opgeven zodat de ander die van haar kan realiseren’, was het commentaar van Tracy Barnes. Op het internet zijn talloze oproepen te zien om de commercial op YouTube te bekijken voordat die er afgehaald wordt.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken