Kinderen schilderen voor Unicef groot succes

Kinderen schilderen voor Unicef groot succes
  • Sponsoring
  • 28 jan 2014 @ 13:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

De wedstrijd ‘Kinderen schilderen voor Unicef’ - een samenwerking tussen het Groninger Museum, Dagblad van het Noorden en IKEA Groningen - is nu al een groot succes. Ruim 170 kinderen maakten een schilderij geïnspireerd op de tentoonstelling Natural Beauty – van Fra Angelico tot Monet.

Het Groninger Museum heeft speciaal voor deze wedstrijd een familie-atelier ingericht in het Coop Himmelb(l)au paviljoen. Hier kunnen kinderen aan de slag om hun eigen landschap of stilleven te maken. Ze mogen ook thuis een schilderij maken en deze langsbrengen of opsturen naar het museum. Alle schilderijen worden te koop aangeboden waarbij de opbrengsten voor Unicef zijn.

Kinderexpositie
Een selectie van de inzendingen wordt gedurende de tentoonstellingsperiode getoond in het Groninger Museum. Ook op de website van het Groninger Museum is iedere week een aantal inzendingen te zien. De wedstrijd loopt tot en met 4 mei 2014. Op zaterdag 17 mei 2014 worden de winnaars bekendgemaakt. Ze maken kans op een geldbedrag, een IKEA Cadeaupas, een Unicef pakket, een Museumkaart en andere mooie prijzen.

De jury
In de jury hebben de volgende leden zitting: Sipke Jan Bousema Unicef ambassadeur; Ruud Schenk conservator van het Groninger Museum;
Joep van Ruiten van de cultuurredactie Dagblad van het Noorden en Henk Helmantel bekend kunstenaar. Kinderjurylid is Liselot Fetter winnaar van de Qee-ontwerpwedstrijd van de JuniorClub.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken