Van Persie naast Messi in Pepsi team

Van Persie naast Messi in Pepsi team
  • Sponsoring
  • 16 jan 2014 @ 12:01
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Pepsi heeft vandaag de samenstelling aangekondigd van zijn voetbal-supersterrenteam voor 2014. Negentien van de beste voetballers ter wereld, uit vijf werelddelen en bijna 20 landen, zullen in 2014 samen met Pepsi wereldwijd fans inspireren met het thema ‘Live For Now’. Record brekende voetbalster Lionel Messi, Argentijns international Sergio Agüero en het jonge Britse talent Jack Wilshere krijgen in de basis van dit Pepsi wereldteam gezelschap van de Braziliaanse verdediger David Luiz, Nederlandse topscoorder Robin van Persie en de Spaanse grootheid Sergio Ramos.

Voor de Pepsi Voetbalcampagne van 2014 gaat Pepsi onder meer een samenwerking aan met de internationale topvoetballer Robin van Persie. De aanvaller heeft een hoofdrol in de tv-commercial en is te zien op verpakkingen, POS-materiaal en diverse campagnebeelden.

‘We vinden het fantastisch dat we kunnen samenwerken met een Nederlands voetbalicoon. Hoewel het voor ons niet meer dan logisch is dat Van Persie thuishoort in een team van beste spelers ter wereld. Pepsi heeft in het verleden al veel vaker met wereldsterren samengewerkt, dus als een Nederlander zo’n grote rol heeft vinden we dat natuurlijk extra bijzonder,’ aldus Marketing Manager Pepsi Nederland, Kim Potters.

Deze wereldwijde aankondiging vormde tevens de start van diverse activiteiten die het hele jaar plaatsvinden in het kader van de Pepsi Voetbalcampagne van 2014. De spelers treden niet alleen op in de tv-commercial die later dit jaar wereldwijd wordt uitgezonden. Van een select aantal spelers is wereldwijd ook hun flair en enthousiasme voor het spel te zien op opvallende limited edition verpakkingen en POS-materiaal. Vanaf maart verschijnen deze speciale verpakkingen met de Pepsi wereldspelers in de winkel. Gedurende de rest van het jaar worden er integraties in muziek, kunst en interactieve digitale media en andere speciale producten onthuld. Voetbal is al jarenlang een belangrijke drijfveer voor de groei van PepsiCo. Zowel zijn drank- als snackmerken presenteren in 2014 een uitgebreid programma.




 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken