KNVB biedt sponsoren nieuwe commerciële mogelijkheden

KNVB biedt sponsoren nieuwe commerciële mogelijkheden
  • Sponsoring
  • 26 feb 2014 @ 09:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieVoetbalSportmarketing

De KNVB werkt samen met 40 Beats, Crystalloids en SAS om de huidige marketingdatabase van de KNVB te verbeteren. De voetbalbond wil daarmee zijn partners en sponsoren beter ondersteunen en nieuwe commerciële mogelijkheden creëren voor merken die een voetbaldoelgroep willen benaderen.

De marketingdatabase van de KNVB is uitgebreid. In de nieuwe situatie zijn extra databronnen aan elkaar gekoppeld, onder meer de merchandisingverkoop, KNVB ticketshop en Voetbal.nl.

'Door de koppeling met meerdere, verschillende databonnen en het verrijken van de profielen ontstaat een marketingdatabase die ons betere en waardevollere klantinzichten zal geven', zegt Hans van Kastel, woordvoerder van de voetbalbond.

De ‘SAS-omgeving’ maakt het mogelijk om beschrijvende en voorspellende modellen te bouwen, vertelt Van Kastel. 'We kunnen onze data nu structureel analyseren en onze sponsoren daar inzicht in bieden. Daarmee kunnen we nog betere selecties en segmentaties maken en zo de kans op een betere conversie van campagnes van onze sponsoren te verhogen.'

Wel zal er een limiet zitten aan het aantal keer dat een KNVB-lid of Oranje-supporter wordt benaderd door sponsoren. Van Kastel: 'Relevantie voor de leden en fans is hier het sleutelwoord.'

(Foto: ING Nederland)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken