Prins Bernhard Cultuurfonds steunt Maestro

Prins Bernhard Cultuurfonds steunt Maestro
  • Sponsoring
  • 13 feb 2014 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & Cultuur

Het Prins Bernhard Cultuurfonds heeft afgelopen dinsdag een bedrag van ruim 14 miljoen euro van de BankGiro Loterij ontvangen. Als extraatje kreeg het fonds nog een bijdrage van 500 duizend euro voor de tv-serie ‘Maestro’. Dit najaar worden opnieuw acht bekende Nederlanders als dirigent voor een groot symphonieorkest gezet om te strijden in de titel ‘Maestro van het jaar’.

Het Cultuurfonds steunt dit programma vanwege de toegankelijke wijze waarop klassieke muziek in beeld wordt gebracht voor een groot publiek. Met genoemde bijdrage gaat het fonds nu participeren in de nieuwe serie. Dit blijkt uit het persbericht.

Avro-Tros
In het najaar start de nieuwe serie bij de Avro-Tros op Nederland 1. Presentator is weer Frits Sissing. De deelnemers worden ook komend seizoen beoordeeld door de vakkundige jury bestaande uit voorzitter Otto Tausk (dirigent), Isabelle van Keulen (violist) en Dominic Seldis (contrabassist bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest). Presentator Frits Sissing: ‘Maestro is een programma vol passie, humor en emoties en weet op een laagdrempelige manier klassieke muziek bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. Het lijkt zo eenvoudig om een orkest te leiden, alsof een dirigent wat willekeurig met z’n armen staat te zwaaien. Maar Maestro laat zien dat je over heel wat capaciteiten én charisma moet beschikken om een orkest goed door een muziekstuk te leiden.’
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken