Sponsor trekt prijzengeld voor heren en dames gelijk

Sponsor trekt prijzengeld voor heren en dames gelijk
  • Sponsoring
  • 26 feb 2014 @ 10:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

De Koppenbergcross in Oudenaarde, België, zorgt voor een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van het veldrijden. Met hulp van de Amerikaanse sponsor Twenty20 Cycling is het prijzengeld voor mannen-elite en vrouwen gelijk.

Het verschil in het totale prijzengeld was tot dusver 5000 euro. Twenty20 Cycling, bikeshops in Baltmore en Savage, neemt dat verschil nu weg. 'De sport doen groeien heeft altijd hoog op onze agenda gestaan, en ik heb er altijd voor gezorgd dat vrouwen en mannen met gelijke kansen crossen', zegt Kristopher Auer van Twenty20 Cycling.

Auer: 'We zijn trots om deel te kunnen uitmaken van naar mijn mening een belangrijk, of zelfs historisch, moment voor het vrouwenveldrijden en het vrouwenwielrennen in het algemeen. De groei van de vrouwensport kan niet genegeerd worden, en we zijn hoopvol dat de steun van de Koppenbergcross zowel in Europa als de VS het krachtig signaal uitzendt dat de tijd is gekomen.'

De vrouwenveldrit draagt nu de naam GP Twenty20 Cycling en wordt op zaterdag 1 november 2014 verreden. De Koppenbergcross is een van de belangrijkste veldritten in het seizoen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken