Aegon half jaar langer hoofdsponsor Ajax

Aegon half jaar langer hoofdsponsor Ajax
  • Sponsoring
  • 26 mrt 2014 @ 12:28
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

Ajax en Aegon hebben overeenstemming bereikt over eenmalige verlenging van de hoofdsponsorovereenkomst. Het betreft een periode van zes maanden, tot en met 31 december 2014. Het initiatief hiertoe werd genomen door Ajax, omdat de club meer tijd nodig heeft bij de invulling van het nieuwe hoofdsponsorschap.

Met de verlenging van het hoofd- en dus ook het shirtsponsorschap is een bedrag gemoeid van 3 miljoen euro. Daarna blijft Aegon nog tweeëneenhalf jaar, tot en met 30 juni 2017, aan als sponsor. Daarbij is een optie opgenomen voor nog een extra jaar, tot en met 30 juni 2018.

Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax: 'Aegon helpt ons enorm met deze verlenging, omdat wij meer tijd nodig hebben. Nu kunnen wij met vertrouwen en met de nodige rust verder.'

Marco Keim, CEO Aegon Nederland: 'Wij zijn sinds 2008 als hoofdsponsor aan Ajax verbonden en hebben mooie resultaten bereikt. Wij hechten er waarde aan dat er een goede opvolger komt, vandaar dit extra half jaar als hoofdsponsor.'

Ajax en Aegon maakten in november 2012 bekend dat het hoofdsponsorschap zou eindigen per 30 juni 2014. Aegon zou daarna nog twee jaar partner van Ajax blijven, tot en met 30 juni 2016, met een optie voor nog twee jaar.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken