Corendon verlengt sponsoring schaatsploeg

Corendon verlengt sponsoring schaatsploeg
  • Sponsoring
  • 5 mrt 2014 @ 08:41
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingOlympische SpelenSponsoring

Hoofdsponsor Corendon Vliegvakanties blijft de komende jaren aan de schaatsploeg Team Corendon verbonden. Corendon tekent een nieuwe overeenkomst voor twee jaar met een optie voor nog eens twee seizoenen.

In de afgelopen weken maakten diverse andere sponsoren bekend niet door te gaan met sponsoring; onder meer Liga, als Activia en TVM.

In 2011 stapte Corendon als cosponsor in de schaatssport bij het toenmalige Team Op=Op Voordeelshop. Het seizoen erop nam het het hoofdsponsorschap over.

De afgelopen twee seizoenen zijn voor Team Corendon dusdanig positief geweest voor de naamsbekendheid en de exposure van het merk dat directeur Atilay Uslu heel graag doorgaat. 'Het bevalt ons bijzonder goed. Wij willen ons steeds meer positioneren als Nederlands merk. Daar past een oer-Hollandse sport als schaatsen goed bij.'

Uslu had voor de Spelen in Sotsji al besloten verder te gaan met de sponsoring. 'In de gepresenteerde visie van het management en de coaches van de ploeg zie ik kansen voor de toekomst. Het zilver en brons op de Spelen voor Jan Blokhuijsen en Lotte van Beek zijn geweldig en was voor mij de bevestiging van mijn beslissing.'

Overeenkomst KNSB
Ook Team Correndon is ontevreden over het uitblijven van een Collectieve Samenwerkings Overeenkomst met de KNSB. 'Minder dan een maand voor het einde van het seizoen ligt er nog altijd niets bij mij op tafel van de bond. Tot nu toe heeft de directie van de KNSB weinig blijk gegeven van enig begrip voor de klachten van de teams met betrekking tot exposure en reis- en licentiekosten', zegt teammanager Chiel van Praag.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken