Ford zet punt achter sponsoring Champions League

Ford zet punt achter sponsoring Champions League
  • Sponsoring
  • 11 mrt 2014 @ 13:42
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoringPartnership

Na 21 jaar sponsor te zijn geweest van de Champions League, zal Ford tijdens de finale op 24 mei in Lissabon voor het laatst op de reclameborden staan.

Ford begon de sponsoring in het allereerste seizoen van de Champions League 1992-1993 en gebruikte deze om de toen nieuwe Ford Mondeo te introduceren. In de loop der jaren presenteerde Ford ook nieuwe generaties van de Fiesta, Focus en Mondeo. In de finale zal de Ford Mustang in Europa worden geïntroduceerd.

'Ford heeft de Champions League in de afgelopen 21 jaar enorm helpen groeien door een enorme hoeveelheid van promotionele werkzaamheden en activiteiten. Het is een zeer coöperatief en wederzijds voordelig partnerschap geweest', aldus Guy-Laurent Epstein, marketing director of UEFA Events.

Stephen Odell, voorzitter van Ford EMEA: 'Hoewel zowel Ford als UEFA hebben geprofiteerd van de samenwerking, is het nu het juiste moment om een nieuwe richting in te slaan met de introductie van een een aantal nieuwe producten en meer dan 25 nieuwe modellen in de komende vijf jaar.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken