Kroegen dwingen bierbrouwers tot einde sponsoring St. Patrick's Day

Kroegen dwingen bierbrouwers tot einde sponsoring St. Patrick's Day
  • Sponsoring
  • 18 mrt 2014 @ 08:56
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijSponsoring

Maandag werd bekend dat enkele grote biermerken – Heineken, Guinness en het in de VS bekende Samuel Adams – de jaarlijkse St. Patrick's Day parade in New York en Boston boycotten. Zij waren het oneens met de beslissing van de parades dat homo's en lesbiennes niet zichtbaar mochten meelopen. De aanzet tot de boycot werd gegeven door cafés in de twee steden.

De in Boston populaire kroeg Club Café kondigde vorige week aan dat het geen bier van Boston Beer, de brouwer van Samuel Adams, zou schenken zolang de brouwerij de parade in de stad zou blijven steunen, meldt Adweek. De boycot was voor Boston Beer voldoende aanleiding om de sponsoring die al bijna tien jaar duurde te beëindigen.

In New York was het de Stonewall Inn die Guinness over de streep trok. De bar die in 1969 het decor vormde van de rellen die de strijd voor gelijke rechten voor homo's en lesbiennes inluidden, weigerde de Ierse stout nog te schenken zou Guinness de New Yorkse parade blijven sponsoren. Andere homobarren volgden snel zodat ook Guinness maandag een einde aan de sponsoring aankondigde.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken