Nike presenteert nieuw shirt Nederlands elftal

Nike presenteert nieuw shirt Nederlands elftal
  • Sponsoring
  • 3 mrt 2014 @ 11:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoring

Shirtsponsor Nike heeft vandaag het shirt gepresenteerd dat het Nederlands elftal zal dragen tijdens het WK voetbal in Brazilië deze zomer. Het klassieke shirt met een ouderwetse leeuw op de borst heeft een motto van Nike meegekregen: 'Dare to be kings'

Het shirt is voorzien van een opvallend embleem: een grote witte leeuw siert de borst van de spelers en staat symbool voor de Nederlandse voetbalhistorie. De KNVB viert dit jaar zijn 125-jarig bestaan en heeft ter ere van dit jubileum een speciaal embleem laten ontwerpen.

Het shirt heeft volgens Nike een 'klassieke look geïnspireerd door de Oranjes'. Het shirt is gemaakt van Dri-fit-materiaal en heeft 'laser-cut zijpanelen voor ventilatie waar je het nodig hebt.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken