Sponsoring Europees voetbal overstijgt 2 miljard euro
- Sponsoring
- 7 mrt 2014 @ 09:21
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 7 mrt 2014 @ 09:21
- Redactie Sponsoring
De 98 voetbalclubs in de vijf grootste competities van Europa halen samen ongeveer 2,1 miljard euro aan sponsorinkomsten binnen. Kledingmerken nemen met 422 miljoen euro het grootste deel voor hun rekening.
Nike is de grootste sponsor in Europa. Het betaalt 166 miljoen euro aan 21 clubs in Europa.
Dat blijkt uit onderzoek van Repucom. Het bedrijf verzamelde alle sponsorinkomsten van clubs in de hoogste voetbaldivisie in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië in het seizoen 2013-2014. Ook de sponsoring van de voetbalcompetities zelf zijn daarin meegenomen.
De Engelse Premier League is de grootste verdiener. Ruim driekwart, 77 procent, van die sponsorinkomsten komt van buiten het Verenigd Koninkrijk. Bedrijven uit het Midden-Oosten nemen zelfs al 16 procent van de inkomsten voor hun rekening.
Bedrijven uit het Midden-Oosten zijn de grootste sponsoren. Zij betalen gemiddeld 10,6 miljoen euro per deal.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing