Sponsoring Europees voetbal overstijgt 2 miljard euro

Sponsoring Europees voetbal overstijgt 2 miljard euro
  • Sponsoring
  • 7 mrt 2014 @ 09:21
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

De 98 voetbalclubs in de vijf grootste competities van Europa halen samen ongeveer 2,1 miljard euro aan sponsorinkomsten binnen. Kledingmerken nemen met 422 miljoen euro het grootste deel voor hun rekening.

Nike is de grootste sponsor in Europa. Het betaalt 166 miljoen euro aan 21 clubs in Europa.

Dat blijkt uit onderzoek van Repucom. Het bedrijf verzamelde alle sponsorinkomsten van clubs in de hoogste voetbaldivisie in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië in het seizoen 2013-2014. Ook de sponsoring van de voetbalcompetities zelf zijn daarin meegenomen.

De Engelse Premier League is de grootste verdiener. Ruim driekwart, 77 procent, van die sponsorinkomsten komt van buiten het Verenigd Koninkrijk. Bedrijven uit het Midden-Oosten nemen zelfs al 16 procent van de inkomsten voor hun rekening.

Bedrijven uit het Midden-Oosten zijn de grootste sponsoren. Zij betalen gemiddeld 10,6 miljoen euro per deal.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken