Voetbaltalent via Men United naar Aegon Copa Amsterdam

Voetbaltalent via Men United naar Aegon Copa Amsterdam
  • Sponsoring
  • 6 mrt 2014 @ 09:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSportmarketing

Jonge voetbaltalenten kunnen dit jaar opnieuw deelnemen aan het internationale voetbaltoernooi Aegon Copa Amsterdam. De voetballers kunnen zich aanmelden via de Men United Facebook-app, de 24 beste spelen in het team van Men United mee aan het toernooi.

Het Men United-team was vorig jaar erg succesvol, niet tijdens het toernooi waar het achtste en laatste werd, maar wel direct daarna: vier spelers verdienden een profcontract.

Dit jaar wordt de band met het profvoetbal nog strakker. In de selectieprocedure zijn er Men United Trials (voorrondes) bij zes clubs uit de Jupiler League.

'Men United is een fantastische aanvulling op de positionering van de Jupiler League als divisie vol sportieve ambitie enerzijds en het maatschappelijke, laagdrempelige karakter anderzijds. Iedere jonge speler krijgt een kans om zijn sportieve ambitie waar te maken binnen Men United. Het is een inventieve, eigentijdse combinatie van talentscouting, gebruik van social media en versterkt bovendien de maatschappelijke binding van onze clubs met hun achterban', aldus Jelle Beuker, Operationeel Manager Coöperatie Eerste Divisie.

In totaal krijgen 750 voetballers de kans zich te bewijzen bij een van de zes eerste divisie-clubs. Van elke trial gaan 50 spelers door naar de finale bij Ajax voor een plek in de definitieve selectie van Men United, die zal bestaan uit 21 veldspelers en 3 keepers. Vorig jaar schreven 2000 spelers zich in voor de afvalrace. Ronald de Boer is coach van Men United.

SportsGen sportmarketing is initiatiefnemer van Men United.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken