Waarom Land Rover de zeilsport sponsort

Waarom Land Rover de zeilsport sponsort
  • Sponsoring
  • 17 mrt 2014 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieSponsoringSportmarketing

Sinds 2013 is Land Rover sponsor van de jaarlijkse Extreme Sailing Series. De race in Extreme 40 catamarans brengt de zeilers dit jaar in acht etappes naar drie continenten.

De klanten van Land Rover zijn vaak vermogende klanten op zoek naar ervaringen, stelt Mark Cameron, Global Brand Experience Director voor Jaguar Land Rover op de site van adviseur YachtSponsorship.

'Merken verbinden zich met het publiek via hun passies. Zeilen is daarvan een goed voorbeeld; veel vermogende personen over de hele wereld hebben een passie voor zeilen. Dat geeft een goed platform om met die klanten te praten en hen iets origineels en opwindends te bieden.'

In de zeilsport zijn de Volvo Ocean Race en de America's Cup de meest voor zich sprekende zeilwedstrijden. De Volvo Ocean Race viel logischerwijs af. De tientallen miljoenen die nodig zijn om als sponsor in de America's Cup te kunnen intreden, zijn een te grote eerste stap, meent Cameron.

'Dus we wilden iets vinden dat we ons eigen konden maken en waarbij we niet een van de dertig andere sponsoren zouden zijn. Maar de belangrijkste reden was dat we iets werkelijk boeiends zochten, en niet alleen voor zeilers en zeilliefhebbers.'

De Extreme Sailings Series zullen dit jaar ook in St. Petersburg en Shanghai plaatsvinden. Cameron: 'Het contract biedt ons de mogelijkheid invloed uit te oefenen om de EXSS naar nieuwe steden te brengen. Het grootste voordeel is dus dat we markten kunnen activeren die voor ons belangrijk zijn.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken