KPN viert verjaardag Rijksmuseum met online rondleiding en digitale abri's

KPN viert verjaardag Rijksmuseum met online rondleiding en digitale abri's
  • Sponsoring
  • 14 apr 2014 @ 09:12
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoringActivatie

Hoofdsponsor KPN viert de eerste verjaardag van het nieuwe Rijksmuseum op bijzondere wijze. Het maakt topstukken uit de collectie van het Rijksmuseum toegankelijk voor heel Nederland. Directeur Wim Pijbes geeft hoogstpersoonlijk een Online VIP Rondleiding langs Hollandse meesters in de Eregalerij.

Via www.kpn.com/rijksmuseum kan iedereen de Online VIP Rondleiding krijgen langs een aantal hoogtepunten van de collectie aan de hand van Rijksmuseum directeur Wim Pijbes. Pijbes onthult bijzonderheden en geeft persoonlijke observaties bij topstukken van onder anderen Vermeer, Steen en Rembrandt, waaronder natuurlijk De Nachtwacht.

De Online VIP Rondleiding is één van de initiatieven waarmee hoofdsponsor KPN de eerste verjaardag van het nieuwe Rijksmuseum viert en kunst toegankelijk maakt voor heel Nederland. Zo zijn metrostations in Rotterdam en Amsterdam omgetoverd tot een Rijkskunstgalerij waar Hollandse meesters op digitale abri’s te bekijken zijn. KPN en het Rijksmuseum voegen aan schilderkunst uit de Gouden Eeuw een digitaal nieuwtje uit de 21e eeuw toe: ‘Maak van jezelf een meesterwerk’. Ter plekke wordt je eigen selfie gemaakt en gemonteerd in een kunstwerk, te zien op en te delen via interactieve abri’s in Rotterdam en Amsterdam.

Wim Pijbes, directeur Rijksmuseum: 'KPN is een zeer actieve hoofdsponsor van het Rijksmuseum. Dat blijkt maar weer uit deze samenwerking waarbij we voortdurend het bijzondere van het Rijksmuseum voor heel Nederland – en de hele wereld – beschikbaar en toegankelijk maken.'

Als hoofdsponsor ondersteunt KPN het Rijksmuseum op het gebied van ICT. Zo gebruiken de museumgidsen iPads met een op maat gemaakte app bij hun rondleiding. Bezoekers kunnen iPods lenen waarmee ze aanvullende informatie krijgen over de kunstwerken. De website van het Rijksmuseum wordt gehost door KPN en ontsluit de gehele collectie online. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken