Maersk Line in zee met Volvo Ocean Race

Maersk Line in zee met Volvo Ocean Race
  • Sponsoring
  • 16 apr 2014 @ 08:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipSport

's Werelds grootste rederij Maersk Line is een partnerschap aangegaan met de Volvo Ocean Race. Tijdens de komende editie van de zeilwedstrijd zal het Deense bedrijf het vervoer verzorgen.

Maersk zal gedurende de negen maanden die de race duurt, het transport van de teamuitrusting en andere benodigdheden op zich nemen – een taak die ze in tien landen, op vier continenten en vijf oceanen zal brengen.

Maersk zal ook de taak op zich nemen om de racedorpen op de start- en finishplaatsen in te richten. In deze dorpen zullen een staf van duizend mensen herbergen.

Tom Touber, COO van de Volvo Ocean Race: 'We zijn zeer blij dat we een zeer professionele rederij hebben die onze racedorpen over de hele wereld transporteert. Er zal een dorp voor bijna 1000 mensen moeten worden opgezet, als je alle medewerkers van de teams en organisatie bij elkaar optelt. Daar bovenop verwachten we ook nog 2,9 miljoen bezoekers bij elke race.'

De Volvo Ocean Race start dit oktober jaar in Alicante. De finish is volgend jaar juni in Göteborg. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken