Naamsbekendheid Beslist.nl voorop bij binnenhalen broers Mulder

Naamsbekendheid Beslist.nl voorop bij binnenhalen broers Mulder
  • Sponsoring
  • 28 apr 2014 @ 12:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportSportmarketing

Afgelopen donderdag tekenden Michel en Ronald Mulder hun overeenkomst met de Beslist.nl-schaatsploeg. De tweelingbroers moeten Beslist.nl de publiciteit bieden die directeur Kees Verpalen zocht. 'Onze droom was die twee samen in het team te krijgen. De rest is relatieve bijzaak.'

De naamsbekendheid is ook van doorslag bij de honorering, zegt Verpalen tegen Nu.nl. 'Wij pakken de honorering van de schaatsers anders aan dan bijvoorbeeld Jac Orie. Die kijkt naar de prestaties en komt op basis daarvan tot een honorering. (...) Voor mij gaat het puur om echte naamsbekendheid.'

Beslist.nl heeft daarom ook het portretrecht op de broers in reclames vastgelegd – net als eerder bij Mark Tuitert.

Beslist.nl verlengde het contract met de schaatsploeg onlangs met twee jaar. Verpalen: 'Onder mensen die het schaatsen volgen worden we beter beoordeeld. We zijn als site niet tastbaar, maar met de schaatsploeg maken we het wat serieuzer en gaan we in de richting van een A-merk.'

Het bedrijf steekt de komende twee jaar 1,3 miljoen euro in de schaatsploeg. 'We bestaan nu negen jaar. Een contract voor vier jaar zou een commitment van half ons leven betekenen. Het is ook een prikkel naar de schaatsers toe. Zo werkt dat. Als mensen heel lang zekerheid hebben, dan is de noodzaak om te presteren minder.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken