Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League

Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League
  • Sponsoring
  • 7 apr 2014 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalSportmarketing

De UEFA Champions League heeft een nieuwe sponsor gevonden in Nissan. Het Japanse automerk volgt Ford op dat in maart na 22 jaar zijn afscheid aankondigde. Details zijn niet bekend gemaakt, maar een sponsordeal wordt op meer dan 50 miljoen euro per seizoen geschat.

'Europa's meest prestigieuze voetbalcompetitie is een belangrijk mondiaal platform voor Nissan. Ons doel is om fans over de hele wereld de opwinding van zowel voetbal als onze auto's te laten zien', zegt Roel de Vries, Nissans hoofd marketing.

De BBC noemt het de grootste sponsordeal ooit van Nissan. De overeenkomst loopt van het seizoen 2014-2015 tot en met 2017-2018. Nissan zal een eerste keer als sponsor te zien zijn bij de Uefa Super Cup, de wedstrijd tussen de winnaar van de Champions League en de Europa League, op 12 augustus dit jaar.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken