Nissan volgt Ford op als sponsor Champions League
- Sponsoring
- 7 apr 2014 @ 09:39
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbalSportmarketing
- 7 apr 2014 @ 09:39
- Redactie Sponsoring
De UEFA Champions League heeft een nieuwe sponsor gevonden in Nissan. Het Japanse automerk volgt Ford op dat in maart na 22 jaar zijn afscheid aankondigde. Details zijn niet bekend gemaakt, maar een sponsordeal wordt op meer dan 50 miljoen euro per seizoen geschat.
'Europa's meest prestigieuze voetbalcompetitie is een belangrijk mondiaal platform voor Nissan. Ons doel is om fans over de hele wereld de opwinding van zowel voetbal als onze auto's te laten zien', zegt Roel de Vries, Nissans hoofd marketing.
De BBC noemt het de grootste sponsordeal ooit van Nissan. De overeenkomst loopt van het seizoen 2014-2015 tot en met 2017-2018. Nissan zal een eerste keer als sponsor te zien zijn bij de Uefa Super Cup, de wedstrijd tussen de winnaar van de Champions League en de Europa League, op 12 augustus dit jaar.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing