Obama-selfie groot succes voor Samsung

Obama-selfie groot succes voor Samsung
  • Sponsoring
  • 3 apr 2014 @ 13:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingEndorsement

Een dag voordat David Ortiz, speler van de Boston Red Sox, met zijn honkbalteam op het Witte Huis werd verwacht, wist Samsung hem nog te verleiden tot een sponsorovereenkomst. Dat betaalde zich snel uit, al een dag later zette Ortiz een selfie met Obama op twitter.

Die tweet van Ortiz is sinds dinsdag al ruim 40.000 keer geretweet en ruim 47.000 keer als favoriet gemarkeerd. Samsung Mobile US promootte de tweet onder zijn 5,2 miljoen volgers.

De Red Sox werden ontvangen op het Witte Huis vanwege hun winst in de World Series vorig jaar. Samsung zag zijn kans, zei een woordvoerder tegen de Boston Globe. 'Toen we op de hoogte waren van het bezoek aan het Witte Huis, hielpen we David en het team met het delen van foto's met de fans. We wisten niet of en wat hij zou weten vast te leggen met zijn Galaxy Note 3.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken