Social media het belangrijkste marketingkanaal voor sponsoren
- Sponsoring
- 1 apr 2014 @ 11:09
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringOnderzoekActivatie
- 1 apr 2014 @ 11:09
- Redactie Sponsoring
Negen van de tien sponsoren gebruiken social media als marketingkanaal voor hun activatie. Het is voor het eerst sinds IEG het Sponsorship Decision-Makers Survey houdt dat social media het belangrijkste kanaal is.
Public relations zakte daardoor naar de tweede plaats; nog maar 77 procent van de sponsoren gebruikt dit ter activatie tegen nog 89 procent vorig jaar.
Grootste stijger in de ranglijst is on-site interaction. Maar liefst 76 procent van de sponsoren zorgt voor activatie op locatie, terwijl dit een jaar geleden nog maar 51 procent was.
Uit het onderzoek van IEG blijkt dat het sponsorbudget 23 procent van het totale marketingbudget uitmaakt. Het is de op één na hoogste score in de laatste 14 jaar. Alleen in 2010 nam sponsoring een nog groter deel in: 25 procent. Waarschijnlijk niet toevallig dat ook in dat jaar een WK voetbal werd gehouden.
Alle resultaten zijn hier te lezen.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing