Sportbonden diep in het rood door dalende sponsorinkomsten
- Sponsoring
- 9 apr 2014 @ 08:59
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringMaatschappijSport
- 9 apr 2014 @ 08:59
- Redactie Sponsoring
Nederlandse sportbonden zitten in de problemen door dalende ledenaantallen en teruglopende sponsorinkomsten. Een ruime meerderheid, 65 procent, heeft geen hoofdsponsor. Daardoor heeft 80 procent van de bonden recent personeel moeten ontslaan.
Dat blijkt uit onderzoek van het AD onder alle bonden van olympische sporten.
De zoektocht naar nieuwe sponsoren verloopt erg stroef. Sportbonden beginnen er vaak niet meer aan omdat dat onbegonnen werk is en zonde van de toch al kostbare tijd. Ook de inkomsten uit de Lotto lopen terug.
De gevolgen zijn groot. Bonden willen fuseren om te kunnen overleven. Zo wil de handbalbond met de basketbal- en volleybalbond samengaan.
Ook volgen veel ontslagen, zelfs bij de KNVB waar vijftig mensen hun (parttime)baan verliezen. De directeur van de ijshockeybond sinds kort 3,5 dag in de week als docent wiskunde, omdat de bond hem niet fulltime in dienst kan houden.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing