Sportbonden diep in het rood door dalende sponsorinkomsten

Sportbonden diep in het rood door dalende sponsorinkomsten
  • Sponsoring
  • 9 apr 2014 @ 08:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijSport

Nederlandse sportbonden zitten in de problemen door dalende ledenaantallen en teruglopende sponsorinkomsten. Een ruime meerderheid, 65 procent, heeft geen hoofdsponsor. Daardoor heeft 80 procent van de bonden recent personeel moeten ontslaan.

Dat blijkt uit onderzoek van het AD onder alle bonden van olympische sporten.

De zoektocht naar nieuwe sponsoren verloopt erg stroef. Sportbonden beginnen er vaak niet meer aan omdat dat onbegonnen werk is en zonde van de toch al kostbare tijd. Ook de inkomsten uit de Lotto lopen terug.

De gevolgen zijn groot. Bonden willen fuseren om te kunnen overleven. Zo wil de handbalbond met de basketbal- en volleybalbond samengaan.

Ook volgen veel ontslagen, zelfs bij de KNVB waar vijftig mensen hun (parttime)baan verliezen. De directeur van de ijshockeybond sinds kort 3,5 dag in de week als docent wiskunde, omdat de bond hem niet fulltime in dienst kan houden. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken