UPC en Infostrada Sports maken van Philips Stadion een connected stadium

UPC en Infostrada Sports maken van Philips Stadion een connected stadium
  • Sponsoring
  • 9 apr 2014 @ 12:41
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSportmarketingActivatie

Supporters van PSV kunnen vanaf volgend seizoen in het Philips Stadion genieten van een service waarbij draadloos internet, online media, een nieuwe PSV-app en digitale diensten bij elkaar samenkomen.

Het Philips Stadion van de voetbalclub uit Eindhoven wordt volgend seizoen voorzien van een wifi-netwerk, aangelegd door UPC Nederland. Aan het netwerk worden verschillende functionaliteiten gekoppeld, zoals een geheel nieuwe PSV-app met alle informatie over PSV, het laatste nieuws, statistieken en beeldmateriaal.

Infostrada Sports is verantwoordelijk voor het bouwen van de native apps inclusief het achterliggende contentmanagementsysteem (CMS). Het CMS wordt zo gebouwd dat PSV in staat is de content binnen de app zelf te beheren. Zo kan men naast de content van de website ook andere content, zoals live video streams, eenvoudig toevoegen.

Peter Rovers, manager Marketing, Media & Business Development PSV: ‘De smartphone is voor steeds meer mensen het meest persoonlijke, onmisbare apparaat dat zij hebben. Onze fans willen ook in het stadion continu verbonden zijn met internet en het liefst via steeds snellere verbindingen. Met innovatie als kernwaarde willen PSV, UPC en Infostrada Sports inspelen op die ontwikkeling en tegelijkertijd een wereld aan digitale kansen benutten. Vooral ook om de wedstrijdbeleving van de fans in ons stadion verder te verbeteren. Het Connected Stadium is dan ook véél meer dan ‘alleen’ maar toegang tot goede WiFi, het verbindt alle toepassingen door middel van een totaaloplossing. Nieuwe videodiensten, real time statistieken, een online programmaboekje en vele nieuwe mogelijkheden voor onze sponsors: PSV wil hierin voorop lopen.’

Danny Menken, CEO Infostrada Sports: ‘Wij zijn trots op dit unieke Connected Stadium-project. In samenwerking met UPC en PSV bouwen wij de PSV mobiele applicatie, inclusief het achterliggende Content Management Systeem (CMS). Wij zijn ervan overtuigd dat alle PSV-fans veel plezier gaan beleven aan deze samenwerking, omdat zij met de app tijdens wedstrijden én buiten het stadion nog dichter bij hun favoriete club kunnen komen.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken