Van Lanschot Bankiers zet een punt achter sponsoring golfsport

Van Lanschot Bankiers zet een punt achter sponsoring golfsport
  • Sponsoring
  • 2 apr 2014 @ 18:49
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Na ruim tien jaar sponsor te zijn geweest, gaat Van Lanschot Bankiers haar sponsoring in de golfsport beëindigen. De overeenkomsten met de Nederlandse Golf Federatie, Golf Team Holland en drie competitieteams worden eind 2014 niet verlengd.

Het beëindigen van de sponsoring is in goed overleg gegaan met alle betrokken partijen. Een veranderende focus en visie ligt ten grondslag aan deze beslissing.

'Na deze lange periode van succesvolle sponsoring van de golfsport is het voor ons tijd om de bakens te verzetten. De strategische heroriëntatie van Van Lanschot leidt ook tot een nieuwe invulling van ons sponsorbeleid', verklaart Pieter Cool, sponsormanager bij Van Lanschot.
'Ik kan niet anders zeggen dan dat er in de afgelopen tien jaar een succesvolle samenwerking is geweest tussen de NGF, Golf Team Holland en Van Lanschot. We kijken met veel genoegen terug op de bijdrage die we hebben kunnen leveren aan de ontwikkeling van de sport en op alle mooie sportmomenten die we samen hebben beleefd.'

NGF-directeur Jeroen Stevens: 'Aan alles komt een eind en natuurlijk vinden we het jammer, maar tegelijkertijd is er begrip voor de keuze die Van Lanschot gaat maken. De afgelopen 10 jaar hebben we goed samengewerkt, mede door hun steun en expertise hebben we veel bereikt binnen golf, tezamen met onze andere partner Deloitte. Van Lanschot verdient daarvoor een enorm compliment voor visie en loyaliteit.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken