Concertgebouworkest lanceert eerste educatieve app

Concertgebouworkest  lanceert eerste educatieve app
  • Sponsoring
  • 2 mei 2014 @ 14:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringAppsKunst & Cultuur

De eerste educatieve app van het Koninklijk Concertgebouworkest is nu gratis te downloaden via de app-store. Deze leuke en leerzame app rondom Prokofjevs Peter en de wolf, ontwikkeld in samenwerking met uitgeverij Follow a Muse, kan zowel thuis als in de klas worden gebruikt.

Voor de illustraties ontving het Concertgebouworkest ondersteuning van de Fiep Westerdorp Foundation. Ook het Jacobson Fonds, een van de Fondsen op Naam bij de Stichting Donateurs Koninklijk Concertgebouworkest, heeft aan de ontwikkeling van de app bijgedragen.

Tekst en illustraties
Een videoregistratie van Peter en de wolf door het Concertgebouworkest onder leiding van Otto Tausk vormt de basis voor de app. De tekst is ingesproken door acteur Tom Jansen, en de illustraties en animaties zijn van de hand van Cristina Garcia Martin. Met behulp van de muziek, het verhaal en de interactieve illustraties leren kinderen spelenderwijs van alles over muziekinstrumenten, maar ook over dieren, Rusland en diverse andere onderwerpen.

Serie van acht apps
Peter en de wolf is de eerste in een reeks van circa acht educatieve apps die het Concertgebouworkest ontwikkelt voor kinderen in de leeftijd van vijf tot twaalf jaar. De apps worden specifiek ontwikkeld voor gebruik in het primair onderwijs, maar zijn ook geschikt om thuis te gebruiken.

Primair onderwijs
Peter en de wolf is nu beschikbaar voor thuisgebruik op de iPad, maar wordt binnenkort ook aangeboden als pc-app voor gebruik in groep 3 en 4 van het primair onderwijs. De educatieve module bevat zes kant-en-klare lesbrieven waarmee docenten gedurende drie tot vier weken met de app aan de slag kunnen. Deze lesbrieven gaan uit van een brede context en geven aanleiding voor lessen over muziek en het symfonieorkest, maar er komen ook aspecten van wereldoriëntatie, drama en beeldende vorming aan de orde. De lesbrieven zijn tot stand gekomen in samenwerking met Meesters in Muziek, bekend van de methode Moet je doen - muziek. Techniek en vormgeving zijn verzorgd door Studio Parkers.

Pariculiere donateurs
De ontwikkeling van de app is ook mogelijk gemaakt door schenkingen van particuliere donateurs uit binnen- en buitenland, en met opbrengsten van het Sterrenjubileum dat op 10 april 2013 werd georganiseerd samen met Het Koninklijk Concertgebouw ter gelegenheid van het 125-jarig jubileum van orkest en gebouw.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken