Cristiano Ronaldo sluit sponsorcontract met Tag Heuer

  • Sponsoring
  • 1 mei 2014 09:28
  • 9477 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • VoetbalSponsoring

De Portugese stervoetballer Cristiano Ronaldo heeft een persoonlijk sponsorcontract getekend met het Zwitserse horlogemerk Tag Heuer. Hoewel financiële details niet bekendgemaakt zijn, zal Ronaldo, twee keer winnaar van de Gouden Bal en sterspeler van Real Madrid, optreden als Tag Heuer ambassadeur gedurende een ‘lange’ periode.

Tag Heuer treedt hiermee in de voetsporen van Nike, Coca-Cola, Konami, Castrol, Banco Espirito Santo, en luchtvaartmaatschappij Emirates als persoonlijk sponsor van de 29-jarige voetballer.

Wereldsterren
De Portugees is waarschijnlijk de meest ‘marketable’ actieve voetballer; zijn geschatte jaarinkomen uit persoonlijke sponsoring is meer dan 20 miljoen dollar. Jenson Button, Sébastien Ogier, Maria Sharapova, Cameron Diaz en Leonardo DiCaprio gingen Ronaldo voor als door Tag Heuer gesponsorde wereldsterren.

Grensverleggend
Ronaldo over het merk Tag Heuer: ‘Het heeft ongelooflijk veel glamour en is tegelijk heel onconventioneel. We hebben exact hetzelfde doel: het spel helemaal veranderen, grenzen verleggen en onze eigen regels maken. Het is een grote eer om deel uit te maken van zo’n krachtige en vooruitstrevende traditie.’ ‘Dit is de eerste keer dat we de voetbalwereld ingaan, en het past perfect om juist met Cristiano een nieuwe trend te creëren en een nieuwe manier om ons met onze fans te verbinden’ licht Tag Heuer’s CEO Stéphane Linder toe. ‘Sport is een deel van onze traditie omdat we dezelfde waarden delen: motivatie en discipline, je grenzen verleggen en nooit opgeven.’
 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken